تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی پایان یافت

به گزارش مارین‌پرس، مهدی طیبی با اشاره به آغاز برنامه تعمیرات سالانه سکوهای گازی پارس جنوبی از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال، گفت: پس از بازرسی‌های به‌عمل آمده، برنامه‌ریزی به‌منظور تعمیرات اساسی ۲۲ سکو از مجموع سکوهای عملیاتی پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و در بازه زمانی ۵ ماهه، با صرف ۹۲ هزار و ۸۴۰ نفر ساعت کار ایمن، پایان یافت.

وی با تشریح فعالیت‌های تعمیراتی در بخش‌های مختلف سکوهای پارس جنوبی افزود: بازرسی ظروف، کالیبراسیون شیرهای اطمینان، انجام تعمیرات دوره‌ای سیستم‌های کنترلی و F&G ( که بعضا در زمان تولید امکان‌پذیر نبوده) بررسی و انجام تعمیرات دوره‌ای سیستم‌های UPS، تعویض خطوط فرآیندی که در طول سال و به تشخیص بازرسی فنی نیاز به تعویض آنها گزارش شده، تعمیر شیرهای MOV و ESDV و سایر شیرهایی که به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای پروسسی امکان تعمیر و یا تعویض آن‌ها در زمان تولید سکوها امکان‌پذیر نیست، از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در بازه زمانی تعمیرات اساسی بوده است.

طیبی اجرای تعمیرات اساسی ایمن در کوتاه‌ترین زمان ممکن را از مهم‌ترین رویکردهای عملیاتی به منظور کاهش زمان توقف تولید عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با بهره‌گیری از وجود کارکنان متخصص و زبده و فعال‌‌سازی کارگاه تعمیرات عملیات در سال‌های اخیر، در زمینه تعمیر، بازسازی و نوسازی قطعات و تجهیزات سکوهای عملیاتی، اقدام‌های بسیار اثربخشی صورت گرفته و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تعمیراتی امسال نیز در کارگاه خشکی و یا بر روی سکوها اجرایی شد که افزون بر کاهش چشمگیر هزینه و حذف عوامل بیرونی، موجب کوتاهی زمان فعالیت‌های تعمیراتی شده است.

کارکنان سکوی هشتم پارس جنوبی در حال تعمیر سکوی SPD8
کارکنان سکوی هشتم پارس جنوبی در حال تعمیر سکوی SPD8

جانشین رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس، برنامه تعمیرات اساسی سکوی فاز یک پارس جنوبی را از جمله پرحجم‌ترین برنامه‌های کاری تعمیرات اساسی سال جاری توصیف و اظهار کرد: در تعمیرات اساسی سکوی فاز یک تمامی خطوط فرآیندی که بر اساس بررسی و تحلیل‌های بازرسی فنی به عنوان نقاط بحرانی مشخص شده بودند، با صرف ۲۸ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت کار ایمن و نظارت تیم‌های ایمنی، با موفقیت بازسازی و تعویض شدند.

وی همچین با یادآوری حادثه سکوی SPD9 پارس جنوبی، به بازسازی و تولیدی شدن مجدد این سکو در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پس از این رویداد، تمام نقاط حادثه‌خیز در این سکو و سکوهای مشابه SPD7 و SPD8 شناسایی و در قالب یک پروژه تعمیراتی، بازسازی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *