به گزارش ماریننیوز، دکل دریای الیما همان ایران خزر سابق متعلق به شرکت حفاری شمال همچنان بیکار است. این دکل پس از عقد قرارداد در مردادماه سال ۹۶ به مدت ۱۲ ماه امکان فعالیت داشت که پس از پایان قرارداد هنوز فعالیتی نداشته است.
خدماتدهی این دکل در زمان مدیرعاملی حمیدرضا گلپایگانی از دو سال قبل در مرحله مذاکره برای تمدید قرارداد با کارفرما قرار گرفت و تا به امروز هیچ تغییری در روند انجام کار و فعالیت این دکل در دوره مدیرعاملی فعلی صورت نگرفته است.
براین اساس، آخرین درآمد شناسایی شده تا ۱۱ مردادماه ۹۷ برای این دکل معادل ۶۹۷ میلیاردو ۶۷۳ میلیون ریال اعلام شده است.
این در حالی است که تاریخ بقیه قراردادهای عقد شده برای حفاریهای خشکی و دریایی شرکت حفاری شمال به سال ۹۶ و نیمه نخست سال ۹۷ یعنی در زمان مدیرعامل حمیدرضا گلپایگانی بازمیگردد و در دوره مدیریت جدید برای دکلها نه تنها یک قرارداد جدید منعقد نشده بلکه کار مذاکره تمدید قرارداد دکل الیما نیز به تعویق افتاده است.
در کل کشور ۱۳۸ دستگاه حفاری که حدود ۴ درصد از کل تعداد دکلهای دنیا به شمار میرود، وجود دارد که ۱۱۵ دستگاه از این تعداد در بخش خشکی و ۲۳ دستگاه در بخش دریا حضور دارند. شرکت حفاری شمال ۹ دستگاه حفاری در خشک و ۳ دستگاه حفاری دریایی از بازار حفاری کل کشور را در اختیار دارد. در کل ۹ درصد از این بازار به حفاری شمال تعلق دارد.
شنیدهها حاکی از آن است که عیدیزاده سر کار نمیرود و تنها برای دریافت مستمری بالا در زمان بازنشستگی خود که نزدیک است، تلاش میکند سمت مدیرعاملی را حفظ کند. وی به نمایندگی و عضو حقوقی از شرکت مالی و سرمایهگذاری پیشرو ایران در هیات مدیره حفاری شمال قرار گرفته است.
این در حالی است که هیات مدیره شرکت حفاری برای اصلاح ساختار مالی خود برنامه افزایش سرمایه یکصد درصدی را برای ثبت در سه ماهه دوم سال ۹۸ در دستور کار خود دارد. به گزارش وانانیوز، شنیدهها حاکی از این است که کارمندان شرکت حفاری شمال با گذشت از سال حقوق آنها پرداخت نشد.
منبع: وانانیوز
اخبار پیشنهادی:
http://marinenews.ir/2019/06/02/companynews/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B6%D9%87-%D8%B2%D9%85/
http://marinenews.ir/2019/06/15/companynews/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%DA%A9%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D9%81%D8%A7%D8%B2-14-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85/
http://marinenews.ir/2019/06/10/companynews/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%B9%D8%B1%D8%B4%D9%87-%DB%B9%DB%B4%DB%B0-%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D9%83%D9%88%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7/
http://marinenews.ir/2019/06/15/companynews/%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%87-%D8%B3%DA%A9%D9%88%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B2-14-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88-500-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88/
http://marinenews.ir/2019/06/15/companynews/%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D9%87-%D8%B1%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%B1/