انجام عملیات تخصصی دریایی در پایانه‌های نفتی با بالاترین استاندارد بین‌المللی

به گزارش این خبرگزاری، عباس اسدروز در مراسم تقدیر از کارکنان دریایی شرکت پایانه های نفتی اظهار کرد: از آنجا که فرماندهان کشتی با موقعیت لنگرگاه تا اسکله و مواردی چون عمق کانال بنادر آشنایی ندارند، از راهنمایان کشتی که با موقعیت منطقه آشنا هستند، درخواست کمک می‌کنند؛ در واقع راهنمایان به فرماندهان کشتی کمک می‌کنند تا با استفاده از یدک‌کش‌ها پهلوگیری ایمن و بدون حادثه‌ای را در بنادر داشته باشند.

وی افزود: به دلیل داشتن مرزهای آبی گسترده و اهمیت بسیار زیاد حمل و نقل آبی در رشد و توسعه کشور، تخصص‌ها و مشاغل زیادی در حوزه دریایی ایجاد شده که مهندسی دریا یکی از اصلی‌ترین آنها است. یکی از زیرشاخه‌های این رشته، مهندس دریانوردی (ناخدای کشتی) است که دانش‌آموخته این تخصص، هدایت و رهبری کشتی، مدیریت و تأمین امنیت نیروی انسانی شاغل در آن را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: این شرکت برای پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها در اسکله‌های T و آذرپاد (Sea island)، راهنمایانی دارد که به آنان، «Pilot»، ناخدا یا کاپیتان می‌گویند. تنوع فعالیت پایلوت‌ها در این شرکت زیاد است؛ هدایت این عملیات از کشتی به کشتی (Ship to ship) و از طریق گوی شناور (SBM, Single Buoy Mooring) و همچنین در کشتی‌های پروداکشن که برای حمل محصولات پتروشیمی خارگ به اسکله این شرکت می‌آیند و دیگر فعالیت‌های بین‌المللی مرتبط با این بخش در پایانه‌های نفتی خارگ انجام می‌شود. عملیات «پایلوتیج» زیر نظر رئیس عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران انجام می‌شود.

اسدوز گفت: از همین رو عملیات تخصصی پهلودهی و جدا سازی در این شرکت با استاندارد روز دنیا به عنوان یک ماموریت محوله از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.

منبع: روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *