دیجیتالی شدن فرآیند زنجیرۀ تامین کالا با بهره‌گیری از بلاک چین

زنجیرۀ تامین کالا با استفاده از زیرساخت مبتنی بر بلاک چین به منظور اتصال تمامی ترمینال‌ها و پایانه‌ها و حذف سیستم تبادل دستی اسناد مراحل دیجیتالی را طی می‌کند.

بلاک چین در صنایع دریایی و کشتیرانی و حمل و نقل
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، “Orkun CAKIR” مدیر سیستم‌های‌عامل شرکت YILPORT، که با مشارکت TradeLens YILPORT Holding نسبت به دیجیتالی کردن تجارت جهانی و مدرنیزه کردن فرآیند‌های لجستیکی در حال حاضر فعالیت می‌کنند در این زمینه گفت: این سیستم یک سکوی حمل و نقل دیجیتالی است که با استفاده از بلاک چین توسعه داده شده و بیش از ۱۲۰ رویداد مربوط به زنجیره تامین را  با استفاده از داده‌ها ردیابی می‌کند.

وی افزود: این سیستم جدید دیجیتالی تمامی مشترکان و سهام داران در زنجیره تأمین مانند ارسال کنندگان کالا، آژانس‌ها، پیمانکاران، حق‌العمل کاران، متصدیان بنادر، مراجع گمرکی و ارائه دهندگان خدمات مالی را به هم متصل کرده و در شرایط بحرانی کرونا یک سکوی حمل و نقل دیجیتالی تشکیل می‌دهد که از شفافیت، بهره‌وری، راندمان کاری و فرصت‌های بیشمار برخوردار است.

در واقع داده‌های مدیریت شده در حمل کالا توسط این سیستم از طریق کنترل از راه دور مدیریت می‌شود.  
این سیستم در حال حاضر توسط شرکت Maersk  مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه مطلوب از آن حاصل شده است.

وی یاد‌آور شد: از طریق TradeLens YILPORT Holding تجارت دریایی دچار دگرگونی و تحول جدیدی شده و صادرات و واردات از طریق این شبکه به خوبی و به نحو احسن تسریع می‌شود.

به گفتۀ وی مزایای وجود یک زنجیرۀ تامین متصل به تجارت جهانی را به طور مشترک ارتقاء می‌دهیم.

“Thomas Sproat” مدیر ارشد توسعۀ شبکه GTD Solution Inc نیز در این زمینه گفت: با ایجاد این سیستم بخشی از بزرگترین اکو‌سیستم‌های جهانی لجستیک در بستر فنّاوری شکل می‌گیرد و بهترین خدمات را به همکاران زنجیرۀ تأمین ارائه می‌کنیم.

در واقع پیش بینی ما این است که تمامی پایانه‌ها و ترمینال‌ها در آینده توسط یک شبکه هدایت و راهبری خواهند شد.

آخرین اخبار دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امکان ترمیم خطوط لوله دریایی با تجهیزات ایرانی میسر شد

چ مرداد 29 , 1399
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به منظور ترمیم خطوط لوله زیر دریا تجهیزات ترمیم لوله‌های زیر دریا را عرضه کردند که به گفته آنها علاوه بر تامین نیاز داخل به کشورهای جنوب شرق آسیا مانند مالزی، اندونزی و هندوستان نیز صادر شده است.
تعمیر خط لوله دریایی میدان نفتی ابوذر

شاید برای شما جالب باشد