تجهیز شناورهای نداجا به سیلوهای عمود پرتاب در حال انجام است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کار تجهیز شناورهای نداجا به سیلوهای عمود پرتاب در حال انجام است.

موشک عمود پرتاب کشتی ناوشکن - LVC
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، امیر دریادار حسین خانزادی با بیان اینکه وقتی صحبت از عمود پرتاب کردن موشک می‌شود یعنی قرار است شناور تعداد بیشتری موشک با خود حمل کنیم عنوان کرد: اگر عمود پرتاب نباشد به واسطه وزنی که موشک‌ها دارند و کنیستر هایی که موشک‌ها در داخلش قرار می‌گیرند ابعاد و اندازه اش امکان بارگذاری مجدد در دریا را فراهم نمی‌کند، اگر یک ناوشکنی با هر تعداد موشک به دریا برود وقتی استفاده کرد دیگر ظرفیتی برای امکان بارگذاری مجدد ندارد، بیشتر ناوگان‌های دنیا ظرفیتشان به این شکل است مثلاً چهار موشک ضد سطحی و یا چهار موشک ضد اهداف هوایی دارد و به این ترتیب در قالب یک گروه رزمی کار می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه تجهیز شناورها به موشک‌های عمود پرتاب بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: زمانی که موشک‌ها عمود پرتاب می‌شوند شما اجازه دارید تعداد موشک‌های بیشتری در این شناورها استقرار دهید، این یعنی توان و قدرت رزمی شما بالاتر می‌رود. عمدتاً موشک‌های عمود پرتاب متوجه سامانه‌های پدافند هوایی هستند و در لایه‌های مختلف دفاع ارتفاع پست، متوسط و بلند تعریف می‌شود.

وی اظهار داشت: دفاع ارتفاع بلند بر روی دریا خیلی تعریف نمی‌شود و بیشتر متوجه ساحل و مقابله ملی با یک مجموعه هواپیماست که ممکن است در ارتفاع خیلی بالا تهدید تلقی شود، برای یک ناوشکن ارتفاع متوسط و کوتاه کفایت می‌کند. بنابراین موشک‌هایی که برای عمود پرتاب استفاده می‌شود ضد هوایی هستند و برای این کار ساخته شده‌اند.

مقام ارشد نظامی ایران خاطرنشان کرد: موشک بالستیک، یک گروه دیگر از موشک‌های عمود پرتاب هستند که برای حمله به یک ساحل طراحی می‌شوند و مربوط به شناورهای سنگین‌تر هستند چون موشک‌های بزرگ و سنگینی هستند و اندازه ضربه‌ای که تولید می‌کنند اندازه‌ی بزرگی است و سازه‌های بزرگ‌تری را باید برایشان پیش بینی کرد و فعلاً روی ناوشکن‌های موجود ما موضوعیت ندارد، موضوعیت بیشتر سامانه‌های پدافند هوایی است، کار تجهیز شناورهای نداجا به سیلوهای عمود پرتاب در حال انجام است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پهپاد عمود پرتاب پلیکان در آینده برای دشمنان باید غافلگیرکننده باشد

ش شهریور 15 , 1399
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: پهپاد عمود پرتاب پلیکان در آینده برای دشمنان باید غافلگیرکننده باشد.
پهپاد عمود پرواز پلیکان نیروی دریایی ارتش

شاید برای شما جالب باشد