Base Station چیست؟

بر پایه تعریف مقررات بی‌سیم اتحادیه بین‌المللی مخابرات، ایستگاه پایه، ایستگاه زمینی ساحلی است که برای خدمات زمینی و دریایی سیار استفاده می‌شود. یک محفظه یا ساختمان کوچک است که حاوی تجهیزات الکترونیک و آنتن های مربوطه است.

Base Station، ایستگاه زمینی و ساحلی مخابراتی هونامی فراساحل
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، تجهیز ایستگاه ساحلی یک ایستگاه پایه برای پایش AIS با کارایی بالا است که دریافت و ارسال را با برد بالا، ظرفیت زیاد انجام داده و پردازش همه نوع ارسال و دریافت و انواع پیام های AIS را ارائه می کند.  این دستگاه ها در برج های مراقبت و ایستگاه های ساحلی ارگان هایی که نیاز به مانیتورینگ و مدیریت ترافیک شناورها در دریا دارند نصب می گردد  و قادر هستند پیام هایAIS  را دریافت و مطابق استانداردهای بین المللی ارسال پیام و فرمان به دستگاه هایAIS  شناورها در دریا ارسال نمایند.

دستگاه ایستگاه ساحلی امکان ردیابی برخط تمام کشتی‌ها را در برد طولانی فراهم می‌کند. علاوه بر عملکرد استثنایی نظارت بر AIS‌ها، ایستگاه ساحلی دارای عملکردهای اضافی مانند یکپارچه سازی  هوشمند شبکه با جریان داده چندگانه IP آدرس، پشتیبانی از انتقال و شبکه رمزنگاری شده، انتقال چندین AIS مجازی و پخش سفارشی پیام‌ها و آدرس‌دهی خاص کشتی ها است.

این محصولات قابلیت بی نظیری برای سفارشی سازی برای برنامه ها و بازارهای خاص ارائه می دهد. در این تجهیز می توان ویژگی‌ها و عملکردهای اضافی، از عملکرد ساده تا ویژگی‌های پیچیده رمزگذاری شده و پیام‌رسانی را می‌توان مشخص و پیاده‌سازی نمود که این امر باعث  سهولت در شناسایی و رهگیری شناورهای سطحی، دریافت اطلاعات از واحد های شناور، ارسال اطلاعات به سرور اصلی و مانیتورینگ شناورها، مبادله اطلاعات ضروری از ساحل به کشتی بدون دخالت انسان و به طور خودکار و کاهش ترافیک بر روی باندهای VHF می گردد.

شرکت دانش‌بنیان هونامی فراساحل با تکیه بر دانش فنی بومی توانسته است ایستگاه ساحلی منطبق بر استانداردهای بین‌المللی تولید نماید.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تصاویر هوایی بسیار زیبا از اسکله بندر بوشهر

چ اردیبهشت 21 , 1401
در این ویدئو زیبایی های اسکله بندر بوشهر در مجاورت آب های نیلگون خلیج همیشه فارس را از قاب دوربین فخرالدین محمدی در قالب فیلم هوایی (HELI CAM) تماشا کنید.
تعامل شهر و بندر در بندر بوشهر

شاید برای شما جالب باشد