شماره جدید «بندر و دریا» با پرونده‌ای در ستایش حفاظت از محیط زیست

شماره جدید ماهنامه دریانوردی «بندر و دریا» به بهانه روز جهانی محیط زیست و پرونده حفاظت از محیط زیست منتشر شد و روی پیشخوان آمد.

شماره 31 دور جدید ماهنامه بندر و دریا
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، شماره ۳۱ دوره جدید انتشار ماهنامه دریانوردی «بندر و دریا» به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است. این‌شماره دویست و هفتاد و هشتمین شماره پیاپی این‌مجله در سی و پنجمین سال انتشارش است.

سرتاسر این‌شماره مجله مذکور، پرونده راهکارهای حفاظت از محیط زیست دریایی ایران است که به مناسبت روز جهانی محیط زیست در نظر گرفته شده است. سرمقاله این‌شماره هم با عنوان «از نفس افتاده!» به قلم محمد ولی‌زاده مدیرمسئول و سردبیر این‌نشریه نوشته شده است. مطالب پرونده هم تحت عنوان «داستان تلخ کرونا و دریانوردان» پس از این‌مطلب آغاز می‌شوند.

به مناسبت پنجم تیرماه، روز جهانی دریانورد، پیام‌هایی از مهندس محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، و کی‌تاک‌لیم، دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی در بخش ابتدایی این پرونده درج شده است.

گفتگو با جلیل اسلامی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره خیز ایران برای تبدیل‌شدن به مرجع حفاظت از محیط زیست دریایی در منطقه، نادر پسندیده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی  سازمان بنادر و دریانوردی درباره فرهنگ‌سازی برای نگهداری از دریا و ضیاالدین الماسی مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی درباره تدوین استاندارد کیفیت آب‌های محیطی تا پایان شهریور از جمله مطالب آغازکننده این شماره «بندر و دریا» هستند.

بخش دیگر این شماره «بندر و دریا»، « قدمهایی برای حفاظت محیط زیست» همراه با گزارش چهار بندر کشور درباره عملکرد زیست‌محیطی سال گذشته چاپ شده است. در این بخش از مجله مذکور با این افراد گفتگو شده است:

اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد قاسمی معاون دریایی اداره‌کل د دریانوردی استان بوشهر، علی خدمتگذار معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حبیب‌الله طالبی معاون دریایی بندر امیرآباد، اکبر رستمی رئیس اداره دریانوردی، رویا امام کارشناس مسئول حفاظت دریاییِ سازمان بنادر و دریانوردی، مریم رسولی کارشناس مقابله با آلودگی دریا، ملیحه سنجراتی رئیس گروه آلودگی فلزات سنگین سازمان حفاظت محیط زیست.

«تاثیر شیوع ویروس کرونا بر محیط زیست و فعالیت‌های دریایی»، «ماسک و دستکش‌هایی که از دریا سردرآوردند»، «قدم‌های سبز بنادر بر آبیِ اقیانوس‌ها»، «بزرگراه پلاستیکی»، «آب دریا ممکن است بیمارتان کند» و «آلودگی در کمین است» عناوین پایانی این شماره از ماهنامه «بندر و دریا» هستند.

این مجله با ۸۸ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده و روی پیشخوان آمده است

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سایه ویرانگر گرد و غبار بر روی آبسنگ‌های مرجانی

پ تیر 19 , 1399
مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: وقتی گرد و غبار بر روی دریاها و اقیانوس‌ها می‌نشیند، اجازه نمی‌دهد نور کافی به آبسنگ‌های مرجانی برسد و بر روی آنها رسوب می‌کند در این شرایط فیتوپلانگتون‌هایی که با آبسنگ‌ها همزیستی دارند دیگر قادر به انجام عمل فتوسنتز نیستند از این رو مرجان‌ها را ترک می‌کنند که این مساله موجب تنهایی و سفیدشدگی آنها می‌شود.
کشف و مشاهده مرجان دریایی توسط محققان دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی

شاید برای شما جالب باشد