اقتدار علمی واحد تهران شمال در صنایع علوم و فنون دریایی

اقتدار علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در صنایع علوم و فنون دریایی با رونمایی از ۱۰ جلد کتاب نظام موضوعات برنامه پایش در حوزه مطالعات به اثبات رسید.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس و معاونین این دانشگاه از ۱۰ جلد کتاب نظام موضوعات برنامه پایش در حوزه مطالعات دریا رونمایی شد.

مرکز برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نظام موضوعات توسعه دریا را در دو بعد سخت و نرم به‌تصویب رساند. بر این اساس مسئولیت تدوین و محوریت نظام موضوعات در حوزه سخت شامل پیشرانه‌ها و روباتیک دریایی، توسعه مواد پیشرفته و سازه‌های دریایی، آب و نیرو از دریا، شناورها و تجهیزات سطحی، اثر سطحی و زیرسطحی به واحد تهران شمال و محوریت نظام موضوعات حوزه نرم شامل صنایع شیلات، فناوری و سلامت دریا، توسعه سواحل و جزایر، محیط‌زیست تالاب‌ها، دریانوردی و اقیانوس‌شناسی، مدیریت، حقوق و اقتصاد دریا به واحد استان هرمزگان واگذار شد.

دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال با هماهنگی مرکز برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و با همکاری واحدهای استان‌های ساحلی و دانشگاه آزاد استان قزوین در ماه‌های اخیر به تدوین کتاب‌های نظام موضوعات دریا پرداخته و حاصل این تلاش تدوین ۱۰ عنوان کتاب نظام موضوعات حوزه دریا بود که در اجلاس اخیر رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور رونمایی شدند.

دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال از باسابقه‌ترین دانشکده‌های کشور در حوزه دریاست

رئیس میز توسعه دریای دانشگاه آزاد اسلامی، در توضیح طرح توسعه دریا و نقش واحد تهران شمال در این خصوص گفت: با توجه به اینکه دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال از باسابقه‌ترین دانشکده‌های کشور در این حوزه بوده و از ظرفیت بالای علمی و پژوهشی در حوزه علوم دریایی برخوردار است، محوریت همکاری این برنامه مهم علمی با هماهنگی مرکز برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بر عهده واحد تهران شمال قرار گرفت.

کامران لاری با اعلام این موضوع که استان‌های گیلان، گلستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، قزوین، تهران و سازمان صنایع دریایی کشور نیز در این حوزه فعالیت دارند، گفت: واحد تهران شمال در این طرح در چند حوزه به‌عنوان مجری مستقیم و در سایر حوزه‌ها به‌عنوان همکار فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد افتتاح مرکز مطالعات و نوآوری‌های دریایی دانشگاه آزاد در ساختمان زعفرانیه در محل دانشکده علوم و فنون دریایی فعلی باشیم.

رئیس واحد تهران شمال نیز در خصوص برنامه‌های علمی در دست اقدام واحد تهران شمال در این حوزه گفت: بارگذاری نظام موضوعات احصاء شده در سامانه پایش، اتصال سامانه پایش به سامانه پژوهش‌یار، ورود اساتید و دانشجویان به سامانه پایش، عملیات اجرایی، به اشتراک‌گذاری نتایج، تجاری‌سازی و نهایتاً فراهم‌سازی بسترهای لازم (سراهای نوآوری) از برنامه‌های پیش روی این واحد دانشگاهی در اجرای برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال اولین دانشکده علوم دریایی دانشگاه آزاد کشور است

حمیدرضا خالدی با اشاره به اینکه میز توسعه دریا در ۲۶ آذرماه سال ۹۶ در واحد تهران شمال افتتاح شده است، ادامه داد: خوشبختانه برنامه علمی توسعه دریا که با استقبال گسترده اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال مواجه شد این دانشکده را که اولین دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه آزاد کشور است، از امکان ایجاد حالت رکود و یأس و رخوت علمی-پژوهشی جلوگیری کرده و ظرفیت‌های بالای علمی، پژوهشی این دانشکده را فعال کرده است و ما امیدواریم که به‌زودی شاهد اثرگذاری فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی این دانشکده بر حوزه‌های علمی، توسعه‌ای، اقتصادی و مدیریتی در بحث حفظ و بهره‌برداری از منابع دریایی کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ضمن دعوت از سایر استادان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها برای مشارکت در این برنامه علمی لازم است از حمایت‌های بی‌دریغ و مدبرانه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهش و فناوری، رئیس دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و نیز همت و مساعی استادان پرتلاش واحد تهران شمال در کمیته‌های علمی و اجرایی برنامه علمی این واحد دانشگاهی خصوصاً لاری ریاست میز توسعه دریا، استعلاجی ریاست دانشکده علوم و فنون دریایی، نمایندگان سازمان صنایع دریایی و همه عزیزانی که در تهیه، تدوین و تنظیم این آثار همت کرده و نقش داشته‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تغییر مسیر کشتی‌های مرسک در تنگه هرمز

ج خرداد 31 , 1398
شرکت کشتیرانی مرسک اعلام کرد، به دلایل مربوط به ایمنی کارکنان و کشتی‌ها مسیر حرکت شناورهای خود در تنگه هرمز را تغییر داده است.

شاید برای شما جالب باشد