پیشرفت ۹۷ درصدی ساخت عرشه سکوی سرچاهی میدان سلمان

پروژه ساخت عرشه سکوی سرچاهی S۱ میدان مشترک سلمان به وزن حدود ۱۰۰۰ تن با پیشرفت ۹۷ درصدی در یارد خرمشهر به سرعت در حال اجراست و به زودی آماده بارگیری و نصب خواهد شد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، در بازدید فرخ علیخانی، معاون تولید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از کارگاه ساخت پروژه سکوی سرچاهی S۱ میدان مشترک سلمان و پروژه ساخت سکوهای سرچاهی A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر در یارد خرمشهر، ضمن بررسی وضعیت این طرح ها و برگزاری جلسه با پیمانکاران مربوطه، تصمیمات مناسبی به منظور تسهیل در ادامه روند فعالیت ها اتخاذ شد.

بورد در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش شرکت‌های داخلی در ساخت تاسیسات مهم صنعت نفت در بخش دریایی، بر شتاب‌بخشی اجرای این پروژه‌ها تاکید کرد.

این هیأت در ادامه از پروژه ساخت سکوی فروزان بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح قرار گرفتند.

گفتنی است، پایه سکو و خطوط لوله زیردریایی پروژه سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان نصب شده و کار ساخت عرشه نیز دارای پیشرفت ۹۷ درصدی است. همچنین در پروژه ساخت و نصب سکوهای سرچاهی A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر نیز پایه هر دو سکو نصب شده و خط لوله دریایی آماده نصب است. ساخت عرشه این سکوها در حال حاضر با پیشرفت ۳۲ درصدی در حال انجام است.

با حمل و نصب این سکوها در محل مورد نظر، تولید از این میادین افزایش خواهد یافت.

منبع: شرکت ملی نفت ایران

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه ابریشم جدید؛ اتصال خلیج‌فارس به مدیترانه

چ تیر 12 , 1398
حضور اقتصادی ایران در بندر لاذقیه سوریه یعنی دسترسی مستقیم ایران به آب‌‌های مدیترانه و این به معنای دست برتر ایران در معادلات اقتصادی و انرژی غرب آسیاست؛ ظرفیتی است که جز ایران هیچ کشوری در منطقه غرب آسیا در اختیار ندارد.
جایگاه ایران در راه ابریشم دریایی

شاید برای شما جالب باشد