آیمو از توانمندسازی زنان در مشاغل دریایی پشتیبانی می‌کند

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی با اشاره به شعار این سازمان در سال ۲۰۱۹ مبنی بر «توانمندسازی زنان در جامعه دریایی» تاکید کرد: سازمان ( IMO) به عنوان بخشی از خانواده سازمان ملل متحد از برنامه اهداف توسعه پایدار همچون توانمندسازی همه زنان و دختران در مشاغل دریایی پشتیبانی می کند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، کی تاک لیم، دبیرکل آیمو در افتتاحیه مراسم روز جهانی دریانوردی در شهر ساحلی کارتاگنای کلمبیا که محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودی کشورمان در صدر هیاتی در این مراسم شرکت کرده است، خاطر نشان کرد: آیمو در نظر دارد در سال ۲۰۱۹، سهم مهم و قابل توجه زنان دریانورد در سراسر جهان را ترویج کند و به طور جدی پیشرفت در آینده و توانمندسازی زنان در همه حوزه های دریایی ارتقا دهد.

کی تاک لیم تصریح کرد: بسیار واضح است که بهبود مشارکت زنان در جامعه، به نتایج بهتر اقتصادی و اجتماعی منجر می‌شود. این موضوع در مورد جامعه دریایی نیز صادق است.

وی افزود: برای آیمو بسیار مهم است زنان در همه سطوح بخش دریایی از دسترسی برابر به فرصت‌ها برخوردار شوند، بنابراین تصورات سنتی را به چالش می‌کشد و اجازه می‌دهد تا صنعت حمل و نقل جهانی با استعدادترین افراد را به خدمت بگیرد.

دبیرکل آیمو همچنین تاکید کرد: به موازات فرصت‌ها و چالش های حضور گسترده‌تر زنان در مشاغل دریایی،  همانند گذشته، موضوعات دیگر در چارچوب وظایف اصلی آیمو  ازجمله پیشبرد حمل و نقل ایمن، محیط زیست پاک و دریانوردی کارآمد و پایدار، نیز ترویج می شود. 

وی با بیان “رویداد جهانی موازی روز دریانوردی بستری را فراهم می کند تا ذینفعان مهم جامعه دریایی گرد هم آیند و درمورد موضوعات مهم متقابل بحث کنند”، گفت: در راستای مضمون شعار امسال آیمو ، رویداد موازی سال ۲۰۱۹ توجه ویژه ای به  موضوعات مربوط به زنان در جامعه دریایی داشته و مسائل مرتبط را گسترده‌تر بیان می‌دهد.

به گزارش مارین‌نیوز، مراسم روز جهانی دریانوردی در کشور کلمبیا و در شهر کارتاگنا از  ۱۵ تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار می‌شود و مطابق برنامه اعلام شده در این مراسم، سخنرانی‌ها و همایش‌ها در سه پنل مجزا دسته‌بندی شده‌اند: پنل اول به تأثیر حضور زنان بر جامعه دریایی و فرصت ها و چالش‌ها این حوزه میپردارد؛ پنل دوم مربوط به اهداف توسعه پایدار مرتبط با مدیریت اقیانوس از منظر دریایی است و در پنل سوم، به موضوع انقلاب صنعت دریایی در عصر فن‌اوری جدید پرداخته می‌شود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش قدرت نیروی دریایی ارتش و سپاه با موشک نصر +تصاویر

پ شهریور 28 , 1398
موشک کروز نصر یکی از انواع موشک های کروز ساخت ایران است که در انواع دریاپایه و هواپایه توسط سازمان صنایع دفاع طراحی و ساخته شد که برای نخستین بار طی رزمایش وحدت ۸۷ در آب‌های خلیج فارس آزمایش شد.
موشک کروز دریایی نصر

شاید برای شما جالب باشد