تعمیرات اساسی تفکیک‌کننده فشار پایین پایانه شناور فرآورشی کوروش

عملیات تعمیرات اساسی تفکیک‌کننده فشار پایین (LP Separator) پایانه شناور فرآورشی کوروش، در ادامه تعمیرات اساسی ظروف فرآیندی واحد فرآورش و تثبیت نفت‌خام (Slug Catcher،HP Separator) با موفقیت به پایان رسید.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، حجم زیاد ماسه در این ظروف در طی تعمیرات اساسی گذشته و از بین رفتن آندهای فداشونده، لزوم انجام این فعالیت‌ها را بیش از پیش ضروری کرده بود.نبود مسیر کنارگذر در طراحی اولیه برای تفکیک‌کننده فشار پایین باعث شد ضمن مطالعه و بررسی، بهترین شیوه برای اجرای مسیر Bypass انتخاب و با رعایت استاندارد و در قالب سیستم مدیریت تغییر (Management of Change)، اصلاحات انجام شود. همچنین تغییر پارامترهای عملیاتی برای استمرار در تولید با حفظ کیفیت منطبق با نفت صادراتی، در مرحله بعد حائز اهمیت بود.

پس از انجام جلسه هماهنگی و توجیه عملیات بین واحدهای مختلف شناور، گروه‌های کاری بر اساس شرح وظایف تشکیل و مراحل کار مشخص شد. بنابراین با نصب کنارگذر پس از آزمایش نشتی آن در نهایت با حفظ مشخصات استاندارد، تولید نفت در سرویس قرار گرفت. با آماده‌سازی‌های انجام شده تفکیک‌کننده فشار پایین ایزوله و همه مسیرهای ورودی و خروجی بسته، عملیات تخلیه مایعات و گاززدایی با تزریق نیتروژن انجام شد و پس از کسب اطمینان از ایمن بودن شرایط عملیات ایزوله کردن مکانیکی تفکیک‌کننده در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه عملیات شست‌و‌شوی تفکیک‌گر فشار پایین آغاز شد. در این عملیات که در 4 شیفت روز و شب ادامه یافت بیش از 19 بشکه شن و ماسه از داخل تفکیک‌گر جمع‌آوری شد. همچنین در ادامه، همه آند‌های حفاظتی که از بین رفته بود با 8 آند جدید توسط تیم جوشکاری در محل خود نصب شد. 

سپس تیم ابزار دقیق برای تعمیر، کالیبراسیون و سرویس ادوات ابزار دقیقی تفکیک‌گر فشار پایین وارد عمل شده و ساخت اسپول برای نصب ترانسمیتر و گیج دما که از پانچ‌های راه‌اندازی پروژه نیز بود به پایان رسید.پس از پایان همه کارهای تعمیراتی، برگرداندن Spade ها و blind ها به شرایط نرمال آغاز شد و با انجام آزمایش نشتی و مطلوب بودن نتیجه، تفکیک‌گر فشار پایین در مدار فرآیندی قرار گرفت.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجهیز ناوهای جنگی آمریکا در نبردهای دریایی به دو سلاح جدید

ش بهمن 12 , 1398
آمریکا در آستانه تجهیز ناوهای جنگی خود به دو سلاح جدید است که این نیرو را برای مقابله با تهدیداتی که در نبردهای احتمالی امروز با آن مواجه است، آماده خواهد کرد.
دو سلاح جدید که از ناوهای جنگی آمریکا در نبردهای دریایی امروز محافظت می‌کنند

شاید برای شما جالب باشد