تولید گاز از سکوی فاز ۲۲ پارس جنوبی ۲۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش یافت

رئیس بخش فراساحل طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از بهره برداری ۳ حلقه چاه جدید در سکوی ۲۲ پارس جنوبی و افزایش تولید ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از این سکو خبر داد.

سکوی فاز 22 پارس جنوبی
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، مهرداد کاظمی با اشاره به بهره‌برداری از سکوی SPD22 طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در دی‌ماه سال ۱۳۹۷، گفت: با رعایت الزامات ایمنی، فعالیت‌های هوک آپ و راه‌اندازی ۳ حلقه چاه در سکوی SPD22 تکمیل و تعداد چاه‌های در مدار تولید این سکو افزایش یافت.

کاظمی درباره اقدام‌های صورت‌ گرفته به منظور بهره‌برداری کامل و تکمیل ظرفیت سکوی SPD22 پارس جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس و پیمانکار این طرح، تمام فعالیت‌های هوک آپ خطوط آنالوس، اکولایزینگ و فلولاین در منطقه سرچاهی برای ۳ حلقه چاه در مدت زمان ۱۰ روز به پایان رسید و نصب تجهیزات ابزار دقیق و تست و راه‌اندازی سیستم کنترل چاه‌ها بدون حضور وندور و سازنده خارجی، با استفاده از توانمندی متخصصان صنعت نفت کشور با موفقیت پایان‌ یافت.
رئیس بخش فراساحل طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این سه حلقه چاه، میزان تولید سکوی SPD22 حدود ۲۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش یافت و ظرفیت تولید سکو به مقدار اسمی آن رسید.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعویض فلوترهای هاوزر ترمینال نفتی SBM منطقه لاوان

س مرداد 21 , 1399
با تلاش کارکنان تعمیرات زیر آب و عملیات دریایی منطقه لاوان، فلوترهای هاوزر ترمینال نفتی SBM منطقه لاوان در روزهای 13 و 14 مرداد تعویض شد و این گوی شناور در کوتاهترین زمان ممکن در سرویس عملیاتی قرار گرفت.
تعویض فلوترهای هاوزر ترمینال نفتی SBM منطقه لاوان

شاید برای شما جالب باشد