برداشت روزانه میگو در صیدگاه‌های هندیجان از ۱۰ تن گذشت

رئیس شیلات بندر هندیجان گفت: روزانه بیش ۱۰ تن میگو در صیدگاه‌های بنادر هندیجان استحصال و در بنادر صیادی تخلیه و روانه بازار می‌شود.

صید میگو در بوشهر
زمان مطالعه: 1 دقیقه

فرامرز مزارعی رئیس شیلات شهرستان هندیجان گفت: بندر هندیجان یکی از بنادر جنوبی و تنها بندر در استان خوزستان است که ۹۵ کیلومتر مرز آبی با حوزه خلیج فارس دارد و بیشتر اهالی آن به صیادی مشغول هستند.

او با بیان اینکه ۱۴۵ فروند لنج شناور صیادی و ۳۸۵ فروند قایق صیادی در ۳ بندر بحرکان، سجافی و امامزاده عبدالله فعال هستند، افزود: طی پارسال ۱۴۷ هزار تن محصولات دریایی صید شد و شهرستان هندیجان ۳۷ درصد آن را به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه روزانه بیش از ۱۰ تن میگو در صیدگاه‌های بنادر هندیجان استحصال و در بنادر صیادی تخلیه می‌شود.

مزارعی بیان داشت: هر سال صید ماهی از ابتدای تیر ماه تا اواخر شهریور به دلیل گرمای هوا، معمولا با کمبود استحصال صید ماهی در شهرستان مواجه می‌شویم، البته با صدور مجوز صید میگو در صیدگاه بحرکان، صیادان هندیجانی به منظور صید این محصول عازم دریا می‌شوند و صید خود را در اسکله‌های هندیجان تحویل عاملان خرید که محصول را به شهر‌های همجوار و دیگر استان‌های کشور صادر می‌شوند، به فروش می‌رسانند.

رئیس اداره شیلات شهرستان هندیجان با بیان اینکه شرکت نفیس کوثر که در زمینه بسته بندی میگو صادراتی فعالیت می‌کند و برای ۲۰ نفر اشتغالزایی کرده است، اظهار کرد: این شرکت محصولات بسته بندی شده و بهداشتی را نیز به دیگر استان‌ها صادر می‌کند. همچنین در فصل فصل صید خرچنگ و ماهی کار بسته بندی و صادرات محصولات را به خارج از کشور انجام می‌دهد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اسکورت کشتی‌های جنگی روسیه در آب‌های نزدیک انگلیس

پ مرداد 30 , 1399
نیروی دریایی انگلیس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، این نیرو به همراه هم‌پیمانان این کشور در ناتو ۹ کشتی جنگی نیروی دریایی روسیه را در زمان بالا رفتن سطح فعالیت آنها در آب‌های نزدیک به انگلیس اسکورت کرده‌اند.
اسکورت کشتی‌های جنگی روسیه توسط نیروی دریایی انگلیس

شاید برای شما جالب باشد