چه زمانی صید ترال برای شناورهای قایق و لنج آزاد می‌شود؟

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید به روش ترال یا کف‌روب در آب‌های خلیج فارس ممنوع است گفت: تنها در مدت صید میگو که بین 25 تا 45 روز به طول می‌انجامد صید ترال برای شناورهای قایق و لنج آزاد می‌شود و شناورها با دریافت مجوز، اقدام به صید میگو می‌کنند.

صید سنتی آبزیان با لنج
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به مشارکت ۷۱۶ شناور در صید میگوی خلیج فارس گفت: در ۱۶ روز نخست صید این آبزی صیادان بوشهری بیش از یک‌هزار ۸۰ تن میگو در آبهای خلیج فارس صید کردند.

رضا جعفر ابراهیمی، با بیان اینکه فصل صید میگو برای صیادان استان بوشهر حائز اهمیت است اظهار داشت:صید میگو در آبهای خلیج فارس این استان در طول سال یک‌بار اعلام می‌شود که صیادان برای مشارکت در این فعالیت از مدت‌ها خود را آماده و شناورها را تجهیز می‌کنند.

وی، با بیان اینکه صید به روش ترال یا کف‌روب در آب‌های خلیج فارس ممنوع است گفت: تنها در مدت صید میگو که بین 25 تا 45 روز به طول می‌انجامد صید ترال برای شناورهای قایق و لنج آزاد می‌شود و شناورها با دریافت مجوز، اقدام به صید میگو می‌کنند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه صید میگو برای قایق‌ها از 13 مرداد و برای لنج‌ها از 15 مرداد ماه آزاد اعلام شده است خاطرنشان کرد: صیادان با دریافت مجوز اقدام به دریاروی می‌کنند و بدون مجوز، صید میگو  تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

ابراهیمی از تامین سوخت بنزین قایق‌ها و گازوئیل لنج‌ها با نرخ مصوب خبر داد و بیان کرد: مجوز قایق‌ها برای صید میگو 24 ساعته و برای لنج‌ها 5 تا 7 روزه صادر و پس از تخلیه میگوی صید شده مجددا مجوز برای آنها تمدید می‌شود.

وی، با بیان اینکه صید ترال و میگو برای کشتی‌ها در خلیج فارس ممنوع است تصریح کرد:  صیادان در 16 روز گذشته یک‌هزار و80 تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به سال گذشته، 74درصد افزایش یافته است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر پیش بینی صید میگو تا پایان فصل را  1500 تن دانست و بیان کرد: زمان پایان صید میگو، پژوهشکده میگوی کشور با انجام فعالیت تحقیقاتی اعلام می‌کند.

ابراهیمی  میزان صید میگو برای لنج‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: با ارزیابی‌های انجام شده هر لنج در یک سفر دریایی در مدت 5 روز حدود یک تن میگو صید می‌کند که نسبت به سال قبل افزایش دارد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

می‌توانیم پیچیده‌ترین سکوهای نفتی را در کشور بسازیم

پ مرداد 30 , 1399
وزیر نفت با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه صنعت نفت گفت: . امروز پیچیده‌ترین سکوهای نفتی را در کشور می‌توانیم بسازیم.
بیژن زنگنه وزیر نفت

شاید برای شما جالب باشد