رشد خوب هرمزگان در پرورش ماهیان خاویاری

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان در بازدید از مزارع آبزی پروری قلعه قاضی بندرعباس با اشاره به رشد خوب هرمزگان در پرورش ماهیان خاویاری گفت: پرورش ماهی خاویاری مکمل کشاورزی کشاورزان هرمزگان است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، عبدالرسول دریایی در این بازدید از دو مزرعه فعال در  زمینه ماهیان گرمابی  و خاویاری عوان کرد: این دو مزرعه که حدود دو ماه است راه اندازی شده در حال پرورش ماهی خاویاری از گونه سیبری ،فیل ماهی و ازون برون می باشد که به زودی با ذخیره سازی کپور ماهیان ظرفیت آنها تکمیل می گردد.

وی خاطر نشان نمود که  آب خروجی این مزارع جهت آبیاری مزارع کشاورزی استفاده می شود که کمک شایانی به کشاورزان این مزارع در بهبود کیفیت محصول و کاهش استفاده از کودهای معدنی و شیمیایی خواهد کرد.

رشد خوب هرمزگان در پرورش ماهیان خاویاری

دریایی افزود در دو سال گذشته فقط دو مزرعه ازمایشی پرورش ماهی خاویاری در استان وجود داشت که در حال حاضر با حمایت‌های شیلات ایران و استان و پیگیریهای انجام شده طی ۴ ماهه سال ۹۸  به ۱۱ مزرعه افزایش یا فت که این مزارع در شهرستانهای  حاجی اباد ،میناب ،رودان ،بندرعباس در مناطق روستایی دایر شده اند.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود : پرورش ماهیان خاویاری نقش مهمی در افزایش بهروری مزارع کشاورزی، اشتغال زایی، رونقی درامد کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی خواهد داشت

منبع: برنا

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گونه‌های دریایی در خطر انقراض به شیوه دانش‌بنیان ردیابی می‌شوند

ش مرداد 5 , 1398
مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در زمینه پایش زیست‌بوم‌های دریایی، با شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه هوافضا مذاکراتی انجام شده تا گونه‎‌های دریایی در معرض خطر انقراض و تغییرات زیستگاه‌های ساحلی را پایش و ردیابی کنیم.
لاک پشت دریایی در حال انقراض

شاید برای شما جالب باشد