صید ماهی حلواسفید در آبهای خوزستان و بوشهر آزاد شد

اداره کل شیلات خوزستان اعلام کرد: صید ماهی حلوا سفید از ششم مرداد ماه ۱۳۹۸ در آبهای خوزستان و بوشهربا ادوات و تورهای مجاز، آزاد است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، در پی اعلام آزاد شدن صید ماهی حلوا سفید ، شیلات خوزستان از صیادان بنادر صیادی استان خواست با مراجعه به دفاتر شیلات در شهرستان ها ، برای گرفتن مجوز صید این نوع ماهی اقدام کنند.  

صید ماهی حلواسفید از ۱۳خرداد ۱۳۹۸بنا به اعلام و توصیه اکید پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور مستقر در اهواز به دلیل فصل تخم ریزی این گونه آبزی دریایی باارزش در آبهای خوزستان و بوشهر ممنوع شده بود.

در سال های اخیر صید بی رویه و غیرمجاز ماهی حلواسفید یا “زبیدی” لطمات و صدمات زیادی به ذخایر آبزیان این گونه دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس وارد کرده است.

شیلات خوزستان برای جلوگیری از انقراض قطعی ماهی حلوا سفید که خواستاران زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه کویت دارد در چند دوره از سال ، صید این نوع ماهی را ممنوع می کند.

صیادان خوزستانی پارسال حدود ۴۸هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس  صید کردند.
صید دریایی در بنادر خوزستان هر ساله به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، قاچاق ،  صیدغیرمجاز و سنگینی ناوگان صید و صیادی رو به کاهش است.  

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مصوبه تخفیف ۲۰ درصدی باعث رونق بنادر استان بوشهرمی‌شود

ی مرداد 6 , 1398
لغو استثنائات مصوبه تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی نخستین و مهمترین گام برای رونق افزایی بنادر استان بوشهر است که باهمراهی مسولان مربوطه و پیگیری مدیریت ارشد استان تحقق یافت .
اسکله نگین بندر بوشهر

شاید برای شما جالب باشد