لزوم حفاظت از محیط زیست دریایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: صیادان با هدف حراست از اکوسیستم دریایی باید از تخلیه هرگونه پسماند در دریا اجتناب کنند.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری، فرهاد قلی نژاد افزود: در سواحل خلیج فارس مشاهده شده عده ای از صیادان ناآگاهانه اقدام به تخلیه و رهاسازی انواع پسماندهای فلزی و چوپی و به ویژه لاستیک های فرسوده به دریا با هدف ایجاد زیستگاه مصنوعی و افزایش صید ماهی می‌کنند.

 وی گفت: این اقدام به دلیل ایجاد آلودگی های محیط زیستی دریا موجب آسیب به اکوسیستم دریایی و در نهایت کاهش جمعیت آبزیان می شود.

 قلی نژاد افزود: تخلیه لاستیک های فرسوده به دریا به دلیل ایجاد و رهاسازی مواد آلاینده و شیمیایی موجب آلودگی آب دریا و آسیب به جمعیت و زادآوری ماهیان می شود.

 وی گفت: رهاسازی سایر پسماندها نیز موجب آلودگی در دریا و همچنین آسیب به موجودات ریز نظیر فیتوپلانکتون ها و در نهایت کاهش آبزیان می شود.

کاهش جمعیت آبزیان در یک زیستگاه علل مختلف دارد

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در یک ماه اخیر چند مورد تخلیه لاستیک های فرسوده به دریا از این اداره کل پیگیری و در این ارتباط دو مورد تخلیه لاستیک به دریا به مراجع قضایی معرفی و عاملان تحت تعقیب قضایی قرارگرفتند.

 قلی نژاد گفت: کاهش جمعیت آبزیان در یک زیستگاه علل مختلف دارد که از جمله آنها می توان به صید بی رویه، صید در فصل های ممنوعه و فصل زادآوری و تکثیر آبزیان، صید با روشها و ابزار غیرمجاز، ساحل سازی و استحصال زمین از دریا و آسیب به کف دریا و نابودی آبسنگ های مرجانی و علف های دریایی اشاره کرد.

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تغییرات اقلیمی صخره های مرجانی را نابود می کند

ج شهریور 22 , 1398
اداره بزرگ تفریحی دریایی Great Barrier Reef اخیراً گزارش 5 ساله خود را منتشر کرده است تا به جهانیان هشدار دهد به زودی باید با زیبایی های دریایی خداحافظی کنند.
غواصی در نابودی صخره ها و تپه های مرجانی

شاید برای شما جالب باشد