برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی حفاظت لاک پشت های دریایی به میزبانی منطقه آزاد چابهار

مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد چابهار از برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی حفاظت لاک پشت های دریایی به میزبانی منطقه آزاد چابهار خبر داد و گفت: این سمپوزیوم باهدف تدوین یک برنامه منسجم و واحد پایش و حفاظت از لاک پشت های دریایی انجام می شود.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین نیوز، سعید ریگی افزود: پاک سازی سواحل تخم گذاری لاک پشت های دریایی شمارش تخم ها، بیومتری آن ها تک گذاری و بیومتری لاک پشت هایی که برای تخم گذاری به سواحل مراجعه می کنند ازجمله اقداماتی است که هرساله از اواسط اسفندماه برای حفاظت از لاک پشت ها در سواحل جنوبی کشور انجام می شود.

ریگی گفت: شمارش و بیومتری جوجه لاک پشت ها، تهیه و نصب تابلوهای هشداردهنده در سواحل مستعد تخم گذاری مدیریت منابع نوری در هنگامی که جوجه لاک پشت ها به سمت دریا می روند، از دیگر اقداماتی است که برای حفاظت از لاک پشت های دریایی انجام می شود.

وی تصریح کرد: تجربیات کارشناسان می تواند به یک هم افزایی در تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت لاک پشت های دریایی تبدیل شود تا با یک برنامه منسجم و واحد وظیفه پایش و حفاظت را این گونه های ارزشمند را بر عهده بگیریم.

مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تدوین برنامه اقدام ملی سایر گونه های ارزشمند به ویژه گونه های در حال انقراض و اطلس محیط زیست دریایی در دستور کار معاونت محیط زیست دریایی قرار دارد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

یک دیدگاه برای “برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی حفاظت لاک پشت های دریایی به میزبانی منطقه آزاد چابهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اختراع و آزمایش شناور کاتاماران کنترل از راه دور در دانشگاه مازندران

س مهر 23 , 1398
پروژه طراحی و ساخت یک شناور کاتاماران با کنترل از دور و بدون سرنشین با عنوان کاتاماران به نوید توسط تیم تحقیقاتی با حمایت مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه مازندران در قالب جشنواره اتکا انجام شد.
شناور کاتامارن کنترل از راه دور

شاید برای شما جالب باشد