تغییر نگرش دولت‌ها از اقتصاد سبز به اقتصاد آبی

عضو هیات مدیره منطقه آزاد قشم در میزگرد توسعه و پیشرفت دریایی با بیان اینکه نگرش دوبت‌ها از اقتصاد سبز به اقتصاد آبی تغییر یافته خواهان تشکیل کارگروه زیست محیط دریایی در مجمع تشخصی مصلحت نظام شد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، پروین فرشچی گفت: در حال حاضر کارگروه های فناوری های صنایع دریایی، حوزه نظامی، انتظامی و امنیتی،اقتصاد و مدیدیت، حقوقی و سیاسی و فرهنگی اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده اند، که هیچ کدام به موضوعات زیست محیطی و زیست دریایی که اهمیت زیادی دارد، نمی پردازند. 

عضو هیات مدیره منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت بررسی اختصاصی محیط زیست دریایی، گفت: زیست دریایی و محیط زیست دریایی از چنان اهمیتی برخودار است که باید برای آن کارگروه مستقلی تشکیل شود. 

فرشچی با اشاره به چالش‌هایی که در زمان تصویب سند توسعه دریایی پیش آمده بود گفت: این سند حاصل 35 جلسه طاقت فرساست و امیدوار بودیم که از سال 97 اجرا شود. 

عضو هیات مدیره منطقه آزاد قشم با اشاره به تغییر نگرش دولت ها از اقتصاد سبز به اقتصاد آبی بر اهمیت توسعه دریایی ایران تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر توسعه زیرساخت ها و اجتماعی در مناطق دریایی صورت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد. 

فرشچی  توسعه دریایی را در گرو برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کلی برای همکاری با انجمن کشورهای عضو حاشیه اقیانوس هند دانست. 

وی امنیت و سرمایه گذاری، کاهش بلایا یا مخاطرات طبیعی افزایش تعامل و ارتباط با مراکز علمی و  دانشگاهی، ارتقای گردشگری و تعاملات فرهنگی را از مهم ترین مزایای توسعه همکاری با انجمن کشورهای عضو حاشیه اقیانوس هند دانست. 

فرشچی گفت: تجمیع توان ارگان های متعدد دریایی در راستای توسعه پایدار دریایی الزامی است و در این راستا باید ساختار سازمانی تشکیل شود. تامین مالی ساختار سازمان و برنامه‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد قشم همچنین در این مراسم از راه‌اندازی بزرگترین کتابخانه دیجیتالی رایگان اطلاعات دریایی خبر داد و عنوان کرد که در این کتابخانه، اطلاعاتی تاریخی و نقشه ها بارگذاری شده اند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضای تفاهم نامه همكاري صندوق توسعه صنايع دريايي با دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل

چ دی 11 , 1398
به منظور ایجاد و گسترش همکاریهای تحقیقاتی و صنعتی مشترک، صندوق توسعه صنایع دریایی و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
امضای تفاهم نامه همكاري صندوق توسعه صنايع دريايي با دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل

شاید برای شما جالب باشد