به آب انداخته شدن اولین کشتی با سوخت هیدروژنی

شرکت ABB نیرو محرکه‌ای را برای کشتی جدیدی که به رودخانه Rhône در فرانسه انداخته شده فراهم کرده است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، همچنین شرکت مذکور موقعیت خود در بازار دریایی و همچنین فن‌آوری سوخت هیدروژنی به‌واسطه نقش خود در  FLAGSHIPS تقویت کرده است.

باید افزود که بخش سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا، ابتکار عملی را به‌منظور راه‌اندازی پروژه کشتی‌هایی با  رسوب صفر درصد سوخت، در سفرهای کوتاه و داخلی دریایی به انجام رسانده است.

بر اساس این ابتکار، شرکت ABB، نیرو محرکه‌ای با سوخت هیدروژنی برای  کشتی جدید که مجری آن شرکت فرانسوی Sogestran است را به کار گرفته می‌گیرد. زمان تحویل کشتی مذکور سال ۲۰۲۱ اعلام شده است.

با به‌کارگیری هیدروژن به‌عنوان سوخت تجدید‌پذیر، کل زنجیره انرژی کشتی‌ها به‌عنوان سوخت با رسوب صفر درصد شناخته می‌شود.

مدیر ارشد پروژه CFT چنین اعلام کرد که بیش از نیم‌قرن، CFT به عنوان فناوری در مسیرهای دریایی داخلی شناخته شده است. به‌علاوه، یکی از چالش‌های پیش‌رو  انتقال حمل‌ونقل دریایی از روش‌های قدیمی به روش‌های جدید است. با بهره گرفتن از این پروژه ما به هدفمان که برجسته کردن موضوع سوخت با رسوب صفر درصد و در دسترس بودن و قابل‌استفاده بودن این فناوری است، دست خواهیم یافت.

منبع: انرژی امروز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چین چگونه مناطق آزاد خود را اداره می‌کند؟/ تمرکززدایی قدرت به نفع مقامات محلی، رمز موفقیت اقتصاد چین

د خرداد 6 , 1398
استفاده از مزیت تجارت آزاد از طریق راه‌اندازی و توسعه مناطق آزاد و اتخاذ سیاست‌های نوین، چین را قادر به رشد اقتصادی سریع و حضور موثر و فعال در عرصه اقتصاد جهان ساخته است.

شاید برای شما جالب باشد