همکاری علمی ایران و روسیه در زمینه اکولوژی دریای کاسپین

یک مقام مسئول در معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: قرار است تحقیقات و همکاری علمی ایران روسیه در زمینه اکولوژی دریای کاسپین انجام شود.

عکس ماهواره‌ای دریای کاسپین از فضا
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، کمتر از دو هفته گذشته، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری با سرگئف رئیس آکادمی علوم روسیه ارتباطی تلفنی در خصوص همکاری‌های ایران و روسیه داشتند.

در این مکالمه تلفنی به اتفاق بر همکاری ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

دکتر مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره جزییات همکاری در آینده این دو کشور اظهار کرد: همکاری در تحقیقات مربوط به دریای کاسپین و تحقیقات با محوریت کرونا درخواست طرف روسی برای همکاری‌های مشترک بود.

وی با بیان اینکه البته ما کمیسیون عالی همکاری با روسیه را پیشتر از اینها تشکیل داده بودیم، افزود: اکنون به خاطر تغییرات سیاسی در روسیه فعالیت این کمیسیون متوقف شده است اما در کل علاقمند به احیای این کمیسیون هستیم و قرار شد مذاکراتی در راستای احیا انجام دهیم.

قلعه‌نوی خاطرنشان کرد: اکنون تصمیم گرفته شد که کارگروه مشترکی تشکیل دهیم؛ باید کارگروهی متشکل از فعالان دو کشور تعریف شود و در قالب این کارگروه ضمن آشنایی با اولویت‌ها و تعریف پروژه‌های اولویت‌دار، ایده‌های خود را مطرح و به بحث بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه این کارگروه می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط و همکاری‌های علمی شود، گفت: در این کارگروه توافقات در زمینه پروژه دریای کاسپین و دارو، واکسن‌ها کرونا و … صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در واقع همکاری ایران و روسیه در زمینه تحقیقات مشترک منوط به تشکیل این کارگروه است.

وی با بیان اینکه از آنجایی که دریای کاسپین با ۵ کشور مشترک است هر یک از کشورها علاقمند هستند اتفاقات اکولوژی و اثرات زیست محیطی دریا را در هر کشور بدانند گفت: این تحقیقات مشترک با روسیه نیز با محوریت اکولوژی دریای کاسپین خواهد بود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رد پای کرونا در سکوی حفاری نفت شمال

ی مهر 13 , 1399
۲ نفر از کارکنان سکوی حفاری امیرکبیر با احتمال ابتلا به کرونا به بیمارستان منتقل شدند.
سکوی حفاری دریایی سحر 1 در دریای کاسپین - شرکت حفاری نفت شمال

شاید برای شما جالب باشد