بزرگترین شناور برقی جهان در دانمارک به آب انداخته شد

بزرگترین شناور تمام برقی باری-مسافری جهان در دانمارک به آب انداخته شد و برای اولین بار مسیر بین دو بندر جنوبی دانمارک، فینشاو و سوبی را طی کرد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش این خبرگزاری، این شناور(فرابر) موسوم به «الن» قادر به حمل نزدیک به ۳۰ خودرو و ۲۰۰ مسافر است و باطری الکتریکی آن قدرت ۴.۳ مگاواتی دارد.

سازنده باطری آن شرکت سوئیسی لشانشه است.

شناور الن (Ellen) در طول یکسال ۲۰۰۰ تن تولید مونوکسیدکربن، ۴۲ تن اکسید نیتروژن، ۲.۵ تن از تولید غبار و ۱.۴ تن تولید دی اوکسید سولفور در جهان را کاهش می دهد.

مزیت عمده این شناور برقی نسبت به مدل های مشابه قبلی قدرت آین است که الن قادر است مسافتی بالغ بر ۲۲ میل دریایی را بپیماید؛ یعنی چیزی هفت برابر شناورهای برقی پیشین. اتحادیه اروپا بعنوان حامی مالی این پروژه در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ دستکم ۱۰۰ شناور مشابه را به بهره بردار برساند.

در همین حال سازمان بین المللی دریانوردی جهان نیز با حمایت از طرح های این چنینی اعلام کرده که قراراست تا سال ۲۰۵۰ سرانه تولید گازهای گلخانه ای توسط کشتی های باری و مسافربری به نصف برسد.

اتحادیه اروپا با طرح بلندپروازانه قصددارد تولید گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۵۰ بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش دهد.

منبع: یورونیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دمای اقیانوس­‌های اولیه بالاتر از دمای امروزی نبوده است

ج شهریور 1 , 1398
دانشمندان ثابت کردند بر خلاف یک نظریه رایج، دمای اقیانوس­‌های اولیه در میلیاردها سال پیش، بالاتر از میزان دمای امروزی آن‌ها نبوده است.
معرفی رشته زیست شناسی دریا

شاید برای شما جالب باشد