زیر دریایی هدایت شونده چینی با زوم 6 برابر برای اکتشاف دنیای زیر آب

اخیرا یک شرکت چینی موفق به ساخت یک زیردریایی هدایت شونده(ROV)با قابلیت زوم 6 برابر برای اکتشاف دنیای زیر آب شده‌است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، در حالی که پهپادهای هوایی طی این سال‌ها تمرکز اصلی شرکت‌های سازنده را به خود اختصاص داده‌اند اما اخیرا توجه‌ها به سمت ابزار هدایت پذیر زیر دریایی (remotely operated underwater vehicle) یا ROV جلب شده است.در واقع زیر دریایی هدایت شونده با بهره‌گیری از دوربین‌هایی که روی آن نصب می‌شود امکان اکتشاف دنیای زیر آب را از راه دور فراهم می‌کند.

یکی از شرکت‌هایی که به سراغ پیاده‌سازی این ایده رفته کمپانی چینی Youcan Robot است که سال گذشته زیر دریایی هدایت شونده  BW-Space را توسعه داده بود. حالا بعد از گذشت یک سال این شرکت مدل بهبود یافته و پیشرفته‌تری از این دستگاه را توسعه داده که  BW Space Pro Zoom نام گرفته است.

در این مدل به روز رسانی شده بهبودهای متعددی اعمال شده است که شامل زوم نوری 6 برابر و پایدارساز تصویر برای ثبت تصاویر حرفه‌ای‌تر می‌شود. علاوه بر این طراحی چهار موتوره آن امکان کنترل و حرکت بهتری را برای این زیر دریایی هدایت شونده فراهم کرده و همین موضوع سبب می‌شود که  BW Space Pro Zoom بتواند به راحتی در آب بالا و پایین برود.

زیر دریایی هدایت شونده چینی با زوم 6 برابر برای اکتشاف دنیای زیر آب

همچون مدل قبلی، BW Space Pro Zoom می‌تواند تا عمق 100 متری در آب غوطه‌ور شود و از طریق ارتباط وای‌فای با ریپیتری (repeater) که روی سطح آب شناور است ویدیوهای گرفته شده را ارسال کند. محدوده ارتباطی این زیر دریایی هدایت شونده هم مناسب است. اپراتور می‌تواند با استفاده از یک گوشی هوشمند یا ریموت کنترل همراهش، آن را تا فاصله 500 متری از ریپیتر هدایت کند.

BW Space Pro Zoom از حسگر سیماس 1/1.8 اینچ 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که قادر است ویدیوهای 4K با رزولوشن بالا ضبط کند. علاوه بر این چراغ‌های LED هم برای نورپردازی سوژه تعبیه شده‌اند که نورشان به صورت اخودکار تنظیم می‌شود. باتری این زیردریایی در صورت ضبط ویدیو 3 ساعت و در غیر این صورت 5 ساعت دوام خواهد داشت.

این زیر دریایی هدایت شونده 1999 دلار قیمت‌گذاری شده. نسخه‌های دیگر این دستگاه که با برخی مشخصات و قابلیت‌های متفاوت عرضه می‌شوند نیز 1399 و 999 دلار قیمت دارند.

منبع: دیجایتو

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

«موشک نور» روشنی چشمان نیرو‌های مسلح کشورمان در دریا + فیلم و تصاویر

چ شهریور 27 , 1398
موشک کروز دریاپایه «نور» یکی از انواع موشک های کروز ساخت صنایع دفاعی کشورمان است که دهه ۷۰ به ناوگان نیروهای نظامی دریایی کشور الحاق شد. طول این موشک ۶.۳۸ متر که از این مقدار ۱.۲۴ متر آن مربوط به موتور اولیه است. قطر موشک نور ۳۶ سانتیمتر است که از موتوری با پیشرانه توربوجت و سوخت مایع استفاده می‌کند و تا ۱۲۰ کیلومتر برد عملیاتی دارد.
موشک کروز دریایی نور روشنی چشمان نیرو‌های مسلح کشورمان در دریا

شاید برای شما جالب باشد