تولید قایق گشتی خودران با توانمندی‌های استثنایی

بعد از تولید یدک کش خودران دریایی حالا نوبت به تولید قایق گشتی خودران با سرعت و چابکی بالا رسیده است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز از نیواطلس، شرکت سی مکانیکس روبوتیکس یک قایق گشتی خودران تولید کرده که 8.8 متر طول دارد و در تولید بخش زیادی از بدنه آن از آلومنیوم تقویت شده استفاده شده است.

حداکثر سرعت این قایق گشتی به 45 گره دریایی می‌رسد و می توان آن را برای اجرای خودکار برخی ماموریت های گشت زنی برنامه ریزی کرد.

تولید قایق گشتی خودران با توانمندی‌های استثنایی

قایق یادشده با نام کامل Sharktech 29 Defiant بر حسب نیازهای مشتریان نیز قادر به ارتقا یا تغییر است و کنترل آن از طریق یک رابط کاربری رایانه ای و به طور بی سیم انجام می شود. همچنین یک سیستم کنترل از راه دور به سبک دسته کنترل های جوی استیک برای ان طراحی شده است.

حداکثر برد سیستم کنترل از راه دور این قایق به 2 کیلومتر می رسد. بنابراین می توان قایق های یادشده را از ساحل نیز کنترل کرد. پخش زنده تصاویر ویدئویی، تجهیزات راداری قدرتمند و نمایش دقیق موقعیت مکانی از جمله دیگر قابلیت های قایق یادشده است. این محصول تنها به دولت ها و شرکت های تجاری فروخته می شود و قیمت آن به طور عمومی اعلام نشده است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار به شناورهای ایرانی برای استفاده از سوخت کم‌سولفور

چ مهر 3 , 1398
معاون امور دریایی سازمان و دریانوردی اعلام کرد که بر اساس هشدارهایی که از طریق سازمان‌های بین‌المللی به ایران داده شده تا اول ژانویه سال 2020 میلادی باید همه شناورهای ایرانی از سوخت کم سولفور استفاده کنند و در غیر صورت ممکن است تبعات بسیاری برای آن‌ها داشته باشد.

شاید برای شما جالب باشد