فناوری‌های حوزه بنادر و دریانوردی رونق می‌گیرد

با انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و سازمان بنادر و دریانوردی، فناوری‌های حوزه بنادر و دریانوردی در کشور توسعه می‌یابد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، این تفاهم‌نامه همکاری در راستای سیاست‌های کلی کشور برای رونق تولید، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی حوزه بنادر و دریانوردی به امضا رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک، ایجاد و ارتقاء زمینه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فنی، خدماتی، آموزشی و تولیدی کاربردی در حوزه بنادر و دریانوردی توسعه خواهد یافت.

یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه حمایت از توسعه کسب‌وکار و فعال‌سازی زنجیره تامین قطعات تجهیزات دریایی و بندری و مصالح نوین دارای کاربرد در سازه‌های دریایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی در کشوراست.

همچنین افزایش مشارکت و همکاری در طرح اخذ گواهینامه‌ها و استاندارد‌های مرتبط دریایی برای محصولات فناورانه تولید داخل و حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان بندری و دریایی در بنادر کشور برای رفع نیاز‌های فناورانه سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه مشترک مقرر گردیده که پروژه‌های مشترک فناورانه و مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری دانشگاه‌های فعال در حوزه دریا و شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی در موضوعاتی نظیر هوشمندسازی بنادر و حمل‌ونقل و کنترل ترافیک دریایی با استفاده از فناوری‌های نوین تعریف و اجرا گردد.

«برگزاری مشترک رویداد‌های کارآفرینی در حوزه بنادر و حمل‌ونقل دریایی مانند چالش فناوری، ایده‌بازار و موارد مشابه»، «مشارکت و حمایت از تدوین مطالعات راهبردی در حوزه بنادر و حمل‌ونقل دریایی نظیر نقشه راه فناوری و آمارنامه دریایی ایران» و «مشارکت و حمایت از تولید و توسعه نرم‌افزار‌های مدیریت و مهندسی سواحل (نظیر مدل‌سازی و تجهیزات اندازه گیری مشخصه‌های دریایی، نرم افزار‌های مهندسی و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور) به منظور توسعه دریامحور» از دیگر توافقاتی است که در این تفاهم‌نامه آمده است.

این تفاهم نامه در روز ملی حمل‌ونقل میان محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و منوچهر منطقی دبیرستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حضور وزیر محترم راه و شهرسازی و جمعی از مدیران کشتیرانی و بنادر و دریانوردی و فعالان بخش خصوصی منعقد گردید.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بومی سازی افزون بر ۷۰ درصدی تجهیزات شناورهای تولیدی

پ آذر 28 , 1398
دریادار امیر رستگاری در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به به بومی سازی افزون بر ۷۰ درصدی تجهیزات شناورهای تولیدی خاطرنشان کرد: برای همکاری در حوزه‌های مختلف مرتبط یا غیرمرتبط با دریا همچون احداث شناورهای تفریحی و هتل رستوران‌ها که مورد نیاز استان باشد، آمادگی کامل برای همکاری به صورت رقابتی وجود دارد.

شاید برای شما جالب باشد