صدور مجوز «موافقت نامه کشور های ساحلی دریای خزر در زمینه گردشگری»

با موافقت هیئت وزیران همکاری های کشور های ساحلی دریای خزر در زمینه گردشگری دریایی و سلامت توسعه می یابد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین نیوز، هیئت وزیران در جلسه ۷ مهر ۱۳۹۸ مجوز انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت «موافقت نامه کشورهای ساحلی دریای خزر در زمینه گردشگری» به مسئولیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را صادر کرد.

این موافقت نامه با تاکید بر اهمیت توسعه گردشگری و شناخت بیشتر میراث تاریخی و فرهنگی، میان دولت های ساحلی دریای خزر شامل جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان منعقد می شود.

توسعه همکاری های مشترک در زمینه گردشگری مطابق منافع متقابل و حقوق برابر در زمینه محصولات گردشگری به ویژه گردشگری های دریایی و سلامت، از اهداف این موافقت نامه است.

هم چنین، طرف های متعاهد ضمن گشایش دفاتر ملی اطلاعات گردشگری و سرمایه گذاری مشترک در بنادر ساحلی برای ایجاد تاسیسات گردشگری، می بایست نسبت به تسهیل صدور روادید، مبادلات بین بانکی و تبدیل ارز همراه گردشگر اقدام کنند.

لازم به ذکر است، تسهیل در اخذ مجوزهای پروازی، تردد کشتی های کروز و عبور و مرور وسائط نقلیه از مرزهای زمینی، از دیگر مفاد این موافقت نامه است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کمتر از ۵ درصد قانون مصوب حمایت از صنایع دریایی اجرایی شده است

چ مهر 17 , 1398
رئیس فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس در حاشیه بازدید اعضای هیات رئیسه این فراکسیون از مجتمع کشتی سازی ایزوایکو گفت: کمتر از ۵ درصد قانون مصوب حمایت از صنایع دریایی اجرایی شده است.
تعمیر نفتکش استارک (stark) در یارد کشتی سازی ایزوایکو

شاید برای شما جالب باشد