برگزاری جشنواره ملی گردشگری دریایی در بندر‌عباس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از برگزاری جشنواره ملی گردشگری دریایی از تاریخ یکم لغایت چهارم اسفند ماه در شهرستان بندر عباس خبر داد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، رضا برومند اظهار داشت: جشنواره ملی گردشگری دریایی از تاریخ یکم لغایت چهارم اسفند ماه به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در شهرستان بندر عباس برگزار خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، ادامه داد: این جشنواره ملی با محوریت موسیقی، غذا، بازی و تفریحات دریایی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این جشنواره ملی سایر استان‌های ساحلی کشور نظیر بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران و گیلان حضور خواهند داشت، اذعان داشت: علاوه بر استان‌های مذکور استان‌های یزد و کرمان نیز به عنوان استان‌های همسایه هرمزگان به معرفی جاذبه‌های خود خواهند پرداخت.

به گفته برومند، با توجه به اینکه گردشگری دریایی و ساحلی در شهرستان ساحلی و جزایر استان هرمزگان، مهمترین جاذبه توریستی این استان محسوب می‌شود، لذا برگزاری جشنواره ملی گردشگری دریایی در بندر‌عباس می‌تواند نقش بسیار مهمی در معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های دریایی استان و جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال همواره استان هرمزگان میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، بیان داشت: حضور گردشگران در استان هرمزگان در ایام نوروز به اوج خود می‌رسد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان عنوان کرد: اکثر گردشگران ورودی به استان هرمزگان با هدف بازدید از جاذبه‌های گردشگری دریایی استان به شهرستان‌های ساحلی و جزایر کیش، قشم، هرمز، لارک، هندورابی و ابوموسی وارد می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به استقبال چشمگیر روزافزون گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های توریسم دریایی استان، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی در مناطق مختلف استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر ارگان‌های مرتبط استان قرار گرفته است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان تأکید کرد: پوستر جشنواره گردشگری دریایی در سومین روز از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی از تاریخ چهاردهم  تا شانزدهم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۰ میراث ناملموس دریایی گیلان ثبت ملی می شود

د بهمن 21 , 1398
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از آماده‌سازی پرونده ۱۰ میراث‌ ناملموس دریایی گیلان خبر داد و گفت: با ثبت میراث ناملموس دریایی گامی بزرگ در توسعه گردشگری‌ دریایی برداشته خواهد شد.
میراث ناملموس دریایی گیلان ثبت ملی می شود

شاید برای شما جالب باشد