بازار شلوغ اجاره کشتی‌های کانتینری و سیر نزولی نرخ‌ها در یک سال اخیر

بازار شلوغ اجاره کشتی‌های کانتینری و سیر نزولی نرخ‌ها در یک سال اخیر

به گزارش مرین‌پرس؛ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مؤسسه آلفا‌لاینر طی ۱۲ ماه گذشته نرخ اجاره کشتی‌های کانتینری از ۱۰۰۰ teu به بالا با کاهش نرخ مواجه شد که بیشترین کاهش نرخ را در ظرفیت ۵۶۰۰ teu شاهد بودیم که نرخ روزانه آن‌ها از ۳۲۰۰۰ دلار در روز به ۲۶۰۰۰ دلار در روز کاهش داشت.

بر اساس این گزارش در سایز‌های مختلف کشتی‌های کانتینری کمتر شاهد افزایش نرخ‌ها بودیم بلکه بیشتر نرخ‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی به بعد شروع به سیر نزولی کرد؛ برای مثال کشتی‌های ۸۵۰۰ teu از ۴۵۰۰۰ دلار در روز به ۴۲۰۰۰ و کشتی‌های ۴۰۰۰ teu از ۲۲۰۰۰ دلار به ۲۰۰۰۰ دلار و کشتی‌های ۲۵۰۰ teu از ۱۸۰۰۰ دلار به ۱۷۰۰۰ دلار کاهش یافت.

در گزارش مؤسسۀ آلفا‌لاینر آمده است هر چقدر ظرفیت کشتی‌ها پایین‌تر بوده روند کاهش قیمت‌ها نیز کمتر شده است؛ برای مثال نرخ حمل کشتی‌های ۱۰۰۰ teu  از ۱۲۰۰۰ دلار به ۱۱۵۰۰ دلار و ۱۷۰۰ teu از ۱۴۰۰۰ دلار به ۱۳۵۰۰ دلار پایین آمد.

بازار اجاره کشتی‌های کانتینری در ژانویه نیز با توجه به تعطیلات سال نوی میلادی و عید چینی از شرایط شلوغی برخوردار بود، اما قیمت‌ها تفاوت چندانی نکرد که به پیش‌بینی تحلیلگران مؤسسه آلفا‌لاینر نرخ‌های اجاره همچنان روند کاهشی را ادامه خواهند داد؛ البته تحلیلگران دیگری نیز معتقدند بازار به مرور دوباره آرام شده و تقاضای جهانی در نیمه دوم فوریه ۲۰۲۳ میلادی پیش‌بینی می‌شود.

بازار شلوغ اجاره کشتی‌های کانتینری و سیر نزولی نرخ‌ها در یک سال اخیر

نرخ اجاره کشتی های کانتینری از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دوره فرآیند‌های حمل و نقل مسافر دریایی برگزار شد

س بهمن ۱۱ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس به نقل از سی نیوز؛ در جدیدترین کلاس آموزشی این دوره که با تدریس کاپیتان سیامک علی اکبرزاده نصیری با حضور ۲۰ نفر از دانش پژوهان مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار گردید، « فرآیندهای حمل و نقل مسافر دریایی » تدریس شد. بر […]