بندر امام خمینی میزبان کشتی‌های پهن پیکر

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، پذیرش کشتی‌های پهن‌پیکر در بندر امام خمینی(ره) پس از تعمیرات اساسی اسکله ۱۱ این مجتمع بندری امکان‌پذیر شد.

به گزارش راد، بهروز آقایی در این خصوص گفت: اسکله ۱۱ این مجتمع بندری به طول ۳۳۲ و عرض ۵۰ متر پس از تعمیرات اساسی آماده پذیرش کشتی‌های پهن پیکر ۱۵۰ هزار تُنی شده است.

آقایی گفت:به زودی پهلوگیری کشتی‌های پهن‌پیکر در اسکله ۱۱ مجتمع بندری امام خمینی(ره) شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای تعمیر اساسی اسکله شماره ۱۱ بندر امام خمینی(ره) ۷۸۵ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی سازمان بنادر ودریانوردی هزینه شده است، افزود: در جریان تعمیر اساسی این اسکله که به لحاظ طول ۱.۵ برابر اسکله‌های دیگر این مجتمع بندری است، با تقویت سازه اسکله و افزوده شدن خط ریل جرثقیل امکان پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر یا «سوپر پست پاناماکس» فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه از پهلوگیری یک فروند کشتی پس از تحویل موقت این اسکله خبر داد و بیان کرد: اجرای دیواره‌های تقویتی تونل سرویس، ترمیم، حذف درزهای انبساط بر روی عرشه و نصب فندرهای دوبل از نوع suc 1150 از دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه مهم بندری است. / ایرنا

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲ راهکار حفظ ذخایر آبزیان دریایی از نگاه سازمان شیلات ایران

چ بهمن ۱۲ , ۱۴۰۱
طبق گفته معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، رویکرد اصلی این سازمان توسعه آبزی‌پروری در منابع دریایی و قفس با هدف حفظ ذخایر آبزیان دریایی است. به گزارش راد، معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: رویکرد اصلی سازمان شیلات توسعه آبزی‌پروری در منابع دریایی و قفس با هدف حفظ […]
۲ راهکار حفظ ذخایر آبزیان دریایی از نگاه سازمان شیلات ایران