واردات بیش از ۱۵ میلیون تُن کالا از گمرکات خوزستان

بهروز قره‌بیگی در گفتگو با مرین‌پرس افزود: این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی هشت درصد رشد و از نظر وزنی دو درصد کاهش داشته است.
کالا‌های اساسی، غلات، آهن‌آلات، مواد اولیه و سرمایه‌ای، وسایل مکانیکی و الکترونیکی از مهمترین اقلام وارداتی از گمرکات خوزستان بوده است.

وی گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۸۰۲ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی پنج درصد و از لحاظ وزنی ۳ درصد رشد داشته است.

مصالح ساختمانی، فولاد، مواد غذایی و کشاورزی، لوازم خانگی، صنایع دستی و مصنوعات فلزی مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بوده است.

قره‌بیگی در ادامه افزود: در این مدت درآمد عمومی گمرکات خوزستان ۱۰۶ هزار و  ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵۳ درصد افزایش داشته است.

گمرکات خوزستان از نظر وزن کالا‌های صادراتی در جایگاه نخست کشوری و از نظر ارزش کالا‌های صادراتی در جایگاه سوم قرار دارد.

در استان خوزستان سه اداره کل گمرگ اهواز، خرمشهر و آبادان فعال هستند.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم توسعه احکام مستقلی خواهد داشت

پ بهمن ۱۳ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس، حسن بیک‌محمدلو چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه در جریان اولین روز سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از موضوعات اساسی که نام پیشران را می‌توان برای آن انتخاب کرد، مقوله اقتصاد دریامحور است.  وی با بیان اینکه اقتصاد دریامحور از […]