لایروبی اروندرود به صورت جدی در حال پیگیری است

لایروبی اروندرود به صورت جدی در حال پیگیری است

به گزارش مرین‌پرس‌،  مجید علی نازی در جریان بازدید بندر آبادان در گفتگو با خبرنگاران افزود: وزارت امور خارجه با همراهی سازمان بنادر و دریانوردی همچنان به دنبال حل مسئله لایروبی اروندرود است.

وی اظهار داشت: تلاش سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه لایروبی مستمر است و بحث تامین ایمنی آبراه اروندرود در دستور کار قرار دارد. ایمنی، امداد، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی در آبراه اروندرود از دیگر طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

علی نازی افزود: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و بنادر آبادان و بخشی از مدیریت و نظارت بر اروند رود را برعهده دارند و اداره کل بندر امام خمینی نیز برای هم افزایی و بالا بردن سطح ایمنی این آبراه و استفاده از توان این بنادر به صورت یکپارچه و گروهی برنامه‌ای را در دستور کار قرار دارد.

وی فاصله زمانی و مسافت بسیار کم بین بندر آبادان و بندر سیبه عراق را فرصت منحصر به فرد دانست و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای برای برقراری این خط دریایی دارد.

علی نازی اظهار داشت: کمتر از ۱۰ دقیقه مسافت بین این دو بندر است که فرصتی استثنایی برای دو کشور ایران و عراق و برای استان خوزستان در حوزه گردشگری و حوزه تجاری است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر به طور جدی برای راه‌اندازی حوزه‌های مسافرت دریایی برنامه ریزی کرده است گفت: از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تمام زیرساخت‌ها فراهم شده و منتظریم که طرف عراقی این مسائل را حل کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و بنادر آبادان، از همین امروز آمادگی کامل راه اندازی خط کشتی مسافری را دارند.

علی نازی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات ویژه ای هم در حوزه ارائه تسهیلات وجوه اداره شده به سرمایه گذاران خواهد داد و ۸۰ درصد از هزینه ساخت یک شناور مسافری را پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی کاملاً آمادگی دارد و در حوزه مسافرت دریای و ساخت کشتی‌های مسافربری و کشتی‌های رو – رو پکس آمادگی لازم را دارد و تسهیلات کافی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: همچنین ۹۰ درصد تعرفه بندری را معافیت قائل خواهد شد و ۸۰ درصد از سوخت مورد نیاز شناورهای مسافری و کشتی‌های مسافری را به صورت یارانه‌ای و دولتی در اختیار آنها قرار می‌دهد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات ۲۵۵ حادثه دیده در عملیات‌های جستجو و نجات دریایی

پ بهمن ۱۳ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس، محمد شکیبی نسب افزود: ۷۷ مورد حادثه دریایی به شماره ۱۵۵۰ اطلاع داده شد که افراد آسیب دیده ۲۵۷ نفر بودند که دو نفر از آن‌ها فوت کردند. وی گفت: در طول ۹۶۷ کیلومتر ساحل و مرز دریایی استان بوشهر با خلیج فارس، شش پایگاه جست و […]