بندر شادگان در مسیر توسعه /بازدید استاندار خوزستان از بندر شادگان

بندر شادگان در مسیر توسعه /بازدید استاندار خوزستان از بندر شادگان

به گزارش مرین‌پرس، علی‌اکبر حسینی محراب در جریان بازدید از بندر شادگان اظهارداشت: این بندر جزء بنادر تازه ساخت استان و کشور است که ظرفیت مناسبی برای پشتیانی از توسعه تجارت خارجی کشور دارد.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های موجود در این بندر محلی می‌تواند رونق بخش صادرات محصولاتی مختلفی به خصوص در بخش شیلات و کشاورزی باشد گفت: از تجار و بازرگانان کشور دعوت می‌شود تا محصولات تولیدی خود را از طریق این بندر به بازار‌های هدف به ویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس صادرکنند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: رونق بندر شادگان باعث تولید ثروت در منطقه خواهد شد و فرصت‌های پایدار شغلی را ایجاد خواهد کرد.
حسینی محراب تاکید کرد: همکاری بین‌بخشی همه دستگاه‌های مربوط به تجارت دریایی به منظور بهبود عملکرد بندر شادگان ضروری است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از فولاد بندر شادگان اشاره کرد و گفت: ظرفیت فعلی این مجتمع فولادی ۸۰۰ هزار تُن محصول در سال است که با اجرایی شدن طرح توسعه آن، ظرفیت این مجتمع به یک میلیون ۲۰۰ هزار تُن می‌رسد.
استاندار خوزستان اضافه کرد: افزایش تولید این مجتمع تولیدی باعث توسعه صادرات غیرنفتی و همچنین ارزآوری برای کشور و در نهایت ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی خواهد شد.
حسینی محراب خاطرنشان کرد: طرح توسعه فولاد بندر شادگان با جدیت باید مورد پیگیری قرار گیرد و در این رابطه حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.
بندر شادگان در آبان ماه ۱۳۸۴ با حضور وزیر کشور و رییس وقت سازمان بنادر ودریانوردی در کنار خور ابوخضیر افتتاح شد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:بندرشادگان ظرفیت محرومیت‌زدایی و ایجاد رونق اقتصادی منطقه را دارد.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد بااشاره به وجود زیرساخت‌های مطلوب بندری در این این منطقه ساحلی گفت: بکارگیری مناسب از این ظرفیت‌ها باعث محرومیت‌زدایی و ایجاد رونق اقتصادی منطقه را درپی خواهد داشت.
وی اظهارداشت: مردم منطقه انتظار دارند که با حمایت مسئولان، بندر شادگان از فعالیت بیشتری در منطقه برخوردار شود.
وی ادامه داد: این بندر  ظرفیت مطلوبی برای نقش‌آفرینی در تجارت دریایی منطقه  دارد و قطعا باعث محرومیت‌زدایی و همچنین رونق اقتصادی شهرستان شادگان خواهد شد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان بازدید استاندار خوزستان از بندر شادگان، فعالیت کالای همراه ملوان (ته‌لنجی) در این منطقه با جدیت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی همچنین به بازدید صورت گرفته از مجتمع فولاد بندر شادگان اشاره کرد و گفت: همواره موضوع توسعه این واحد تولیدی به عنوان یک ضرورت از سوی مسئولان مورد تأکید است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲ ظرفیت بندر شادگان: محرومیت‌زدایی و رونق اقتصادی

ی بهمن ۱۶ , ۱۴۰۱
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مطلوب بندری در این شهرستان گفت: بکارگیری مناسب از این ظرفیت‌ها باعث محرومیت‌زدایی و ایجاد رونق اقتصادی منطقه می‌شود. به گزارش راد، مجید ناصری‌نژاد در جریان سفر شهرستانی استاندار خوزستان به بندر تجاری شادگان اظهار کرد: مردم منطقه انتظار […]
۲ ظرفیت بندر شادگان: محرومیت‌زدایی و رونق اقتصادی