افتتاح پروژه‌های گردشگری هرمزگان توسط وزیر میراث فرهنگی

افتتاح پروژه‌های گردشگری هرمزگان توسط وزیر میراث فرهنگی

به گزارش مرین‌پرس، محمد محسنی روز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: هرمزگان ظرفیت بالا و بی‌نظیری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در کشور دارد که مجموعه پروژه‌های قابل افتتاح شامل چهار پروژه گردشگری و شش پروژه زیرساختی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه رویکرد مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توجه ویژه به جوامع محلی و جامعه روستایی، این مهم به‌طور خاص دیده‌شده، افزود: به همین منظور برای توسعه و تثبیت نقاط جمعیتی در نوار ساحلی خلیج‌فارس، دریای عمان و سواحل مکران پروژه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری انجام‌شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۳۴۰۰ میلیارد ریال است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با اشاره به نقش ویژه استان هرمزگان در صنعت گردشگری کشور و حتی گردشگری منطقه‌ای و جهانی، افزود: باید هرمزگان نقش خود را خیلی خوب درک کرده و نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: بخش اعظم گردشگری دریایی به عهده استان هرمزگان است و زیرساخت‌هایی که را فراهم‌شده به‌سرعت آن‌ها را به سرانجام برسانید تا به اشتغال جوانان منطقه و توانمندسازی جوامع محلی استان بیانجامد.
وی اظهار داشت: جزایر استان هرمزگان به‌خصوص جزیره هرمز که رئیس‌جمهور تأکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد امکانات خدماتی دارند، برنامه مستقیم داشته باشید تا توسعه گردشگری دریایی، جزایر و سواحل استان تقویت شود.
ضرغامی تأکید کرد: هرمزگان می‌تواند جایگزین بی‌نظیری برای بسیاری از مقاطع و فصول مختلف گردشگری کشور با توجه به موقعیت آب و هوایی باشد و امیدوارم با زیرساخت‌های که امروز به بهره‌برداری می‌رسند زمینه را برای تحقق این موضوع فراهم کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خیز مجتمع بندری امام خمینی به سوی مکانیزه‌سازی فرآیند بازیافت پسماند

د بهمن ۱۷ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، سیدعلی سیاوش  اظهار داشت: به دلیل تردد روزانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون حمل بار در مجتمع بندری امام خمینی، سالانه با انباشت لاستیک مستعمل به صورت موضعی در محوطه‌ها و معابر مواجه هستیم.وی […]