موضوعات: اخبار دریایی

توقف فعالیت ۲ ترمینال بزرگ کانتینری بندر هوستون آمریکا


به گزارش مرین‌پرس؛ عملیات بارگیری و تخلیه در ترمینال‌های کانتینری بندر هوستون از تاریخ ۲۷ جولای به حالت تعلیق در آمده و مشتریان و مسئولان بندری با شوک بزرگی مواجه شده و در یک بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 در این ارتباط “Roger Guenther” مدیر اجرایی بندر هوستون گفت: متأسفانه سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها‌ی بندر از کار افتاده و همه برنامه‌های ذخیره شده به شدت آسیب دیده و در واقع با یک خرابی اساسی مواجه شده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر پایانه‌های ترمینال قادر به پردازش هیچ نوع فعل وانفعالاتی نیستند و عملیات پردازش برای کشتی‌های حاضر در بندر و یا ورودی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و همه کشتی‌ها در لنگرگاه ورودی منتظر هستند و مشخص نیست که سیستم‌ها چه زمانی به حالت عادی باز می‌گردند.

وی در ادامه یاد‌آور شد: به تمامی مشتریان اطلاع داده شده تا از مراجعه به بندر و یا تماس تلفنی  تا زمان فعالیت عادی بندر خودداری کنند.

وی گفت: هفت اسکلۀ دو ترمینال کانتینری با ۳۷۶ هکتار و ۲.۳ میلیون TEU ظرفیت قابلیت تبادل الکترونیکی خود را از دست داده و چشم‌انداز مناسبی ظرف روز‌های آینده برای بندر وجود ندارد.

وی در پایان ضمن رد حملۀ سایبری به ترمینال‌های بندر خاطر‌نشان ساخت: آنچه متخصصان و کارشناسان تشخیص داده‌اند می‌توان خرابی سخت افزار‌ها و از کار افتادن نرم افزار‌ها نامید.

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت