جابه‌جایی کالا در بندر نفتی خلیج فارس به مرز ۱۰ میلیون تُن رسید

جابه‌جایی کالا در بندر نفتی خلیج فارس به مرز ۱۰ میلیون تُن رسید

به گزارش مرین‌پرس، حسین عباس‌نژاد بیان داشت: از این میزان جابه‌جایی هشت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۳ تُن مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۹۸۱ هزارو ۵۹۵ تُن نیز مواد معدنی صادراتی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی همچنین دو میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۵۵ تُن فرآورده نفتی با رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) و ۱۲۶ هزار و ۹۴۲ تُن نیز به صورت ترانزیت جابه‌جا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه حجم واردات فرآورده‌های نفتی طی این مدت به صفر رسیده است، دلیل آن را افزایش توان تولید داخلی عنوان کرد.

عباس‌نژاد افزود: طی مدت یاد شده نیز یک‌هزار و ۱۶۵ فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت بندرخلیج فارس پهلوگرفته که از این تعداد، ۸۸۶ فروند کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و ۲۷۹ فروند نیز مربوط به شناورهای مواد معدنی است.

بندر خلیج‌فارس زیر مجموعه‌ای از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با رویکرد عمده عملیات نفتی محسوب می‌شود.

این بندر نفتی دارای ۱۰ پست اسکله نفتی و دو پست اسکله مواد معدنی، با ظرفیت آبخور هفت و نیم متر و قابلیت پهلودهی شناورهایی با تناژ ۱۰ هزار تُن است و انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، فورفورال و انواع روغن تخلیه و بارگیری می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی بندر چابهار برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی با عمان/ انجام ۲ سفر هفتگی با ظرفیت جابه‌جایی ۲۵۰ مسافر

چ بهمن ۱۹ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس، قاسم عسکری نسب  درباره آمادگی برای راه‌اندازی خط مسافری چابهار-عمان، اظهار داشت: در راستای توجه هرچه بیشتر به توسعه سواحل مکران بر اساس منویات مقام معظم رهبری و توسعه اقتصاد دریامحور به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور بر اساس سیاست‌های دولت مردمی و برنامه ها و اقدامات سازمان […]