سرگردانی ۱۶۸۲ دریانورد در سال ۲۰۲۲

سرگردانی ۱۶۸۲ دریانورد در سال ۲۰۲۲

به گزارش مرین‌پرس، بر اساس پژوهش‌های انجام شده توسط مؤسسه RightShip سال ۲۰۲۲ میلادی بدترین سال برای ۱۶۸۲ دریانوردی بود که در ۱۰۳ کشتی سرگردان شدند.

در این ارتباط کشور‌های پیشرو در رها شدن دریانوردان در سال ۲۰۲۲ امارات، اسپانیا و ترکیه بودند.

در ادامه این گزارش آمده در سال ۲۰۲۲ دستمزد پرداخت نشده به این تعداد دریانورد بیش از ۴۰ میلیون دلار است.

این تحقیق نشان می‌دهد با سرگردانی دریانوردان بیماری‌های همه‌گیر آن‌ها را به شدت تهدید کرده است که اکثر آن‌ها پس از نجات یافتن تحت درمان قرار گرفتند.

در ادامه این گزارش آمده است بر اساس تعریف سازمان بین‌المللی دریانوردی سرگردانی دریانورد زمانی اتفاق می‌افتد که مالک کشتی نتواند هزینه بازگشت دریانورد را بپردازد و حداقل به مدت دو ماه دستمزدی به او پرداخت نکند؛ این قبیل دریانوردان بدون پشتیبانی در کشتی‌ها رها می‌شوند و برخی اوقات ارتباط آن‌ها با خدمه قطع می‌شود. دریانوردانی که در کشتی‌ها رها می‌شوند معمولاً بدون غذا، آب، آذوقه، دارو، امکان رسیدن به ساحل و حتی تماس با خانواده دچار رنج و مشکل می‌شوند، مگر آنکه فرماندهان و سایر خدمه به کمک آن‌ها بشتابند.

«Steen Lund» مدیر‌عامل مؤسسه RightShip در این زمینه گفت: ما در سال ۲۰۲۲ میلادی کشتی‌هایی را شناسایی کرده‌ایم که مدیران خطوط کشتیرانی و مالکان کشتی از عهده هزینه‌های آن برنیامده و فرآیند نجات یافتگی این دریانوردان غیر‌قابل قبول بود.

وی توصیه کرد سازمان بین‌المللی دریانوردی نباید به اپراتور‌هایی که به رفاه و حقوق  انسانی خدمه اهمیت نمی‌دهند، اجازه فعالیت بدهد.

به گفته وی در حالی ارقام مربوط به سرگردانی دریانوردان اعلام می‌شود که بیش از ۱۰۰۰ شرکت مدیریتی کشتی از پاسخ به نظر‌سنجی ما امتناع کردند.

وی در ادامه یاد‌آور شد: فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌و‌نقل (ITF) ضمن صحه گذاشتن بر گزارش این مؤسسه اعلام کرد: در سال ۲۰۲۱ میلادی هم بازرسان این فدراسیون دریافتند که بیش از ۳۷ میلیون دلار دستمزد دریانوردان پرداخت نشده است.

وی در پایان گفت: رها شدن دریانوردان معمولاً توسط مالکانی صورت می‌گیرد که توانایی مالی محدود دارند؛ آنان برای ادامه فعالیت از بانک‌ها وام می‌گیرند، اما نمی‌توانند اقساط آن را بپردازند که همین کار باعث خسارت مالکان شده و در نهایت فشار مضاعفی  بر دریانوردان وارد می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تصویب و ابلاغ دستور العمل صید ترال با نظارت شورای امنیت ملی / هیچ کشور خارجی اجازه صید در آب‌های ایران را ندارد

چ بهمن ۱۹ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس، سید حسین حسینی در نشست خبری که به مناسبت ایام دهه فجر در محل این سازمان برگزار شد از رشد سه هزار و ۷۰۰ درصدی صنعت شیلات از زمان آغاز انقلاب تا کنون خبر داد و گفت: بخش شیلات با تولید یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن […]