موضوعات: اخبار دریایی

تولید قراردادی در طرح پرورش ماهی در قفس

وزير جهاد كشاورزی بر اجرای توليد قراردادی در طرح پرورش ماهی در قفس تاكيد كرد و گفت: با توليد قراردادی در اين بخش، فرصت مناسبی برای صيادان و مردم فراهم می‌شود تا در قالب تعاونی‌ها در پرورش و توليد ماهی در قفس فعاليت كنند.

به گزارش راد، جواد ساداتی‌نژاد در دومين روز سفر به استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران شهر تياب شهرستان ميناب گفت: يكی از ظرفيت‌های ويژه در بخش شيلات كشور، پرورش و توليد ميگو و ماهی در قفس است كه ضروری است نگاه ويژه‌ای به اين بخش داشته باشيم.

وي با بيان اين كه در ساماندهی بخش صيادی می‌توانيم از ظرفيت پرورش ماهی در قفس استفاده كنيم، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبيا در پرورش ماهی در قفس كار بسيار خوبي را در استان هرمزگان آغاز كرده است كه می‌تواند توليد قراردادی را در بخش ماهی در قفس پيش ببرد.

وزير جهاد كشاورزی تصريح كرد: اگر قرارگاه سازندگی بتواند توليد قراردادی را در زمينه پايداری توليد و پرورش ماهی در قفس در منطقه پيش ببرد، فرصت مناسبی برای صيادان و مردم منطقه ايجاد خواهد شد تا آنان بتوانند در قالب تعاونی‌ها در پرورش و توليد ماهی در قفس فعاليت كنند.

به گفته وی، وزارت جهاد كشاورزی نيز تلاش حداكثری خود را در تهيه بچه‌ماهی برای پرورش ماهی در قفس و برای كاهش هزينه‌های توليد انجام خواهد داد.

ساداتی‌نژاد گفت: در دهه فجر امسال خدمت مردم خوب استان هرمزگان و شهرستان ميناب بوديم، ۱۳۸ پروژه بخش كشاورزی با ۱۰ هزار ميليارد تومان اعتبار در ايام دهه فجر در استان هرمزگان افتتاح و كلنگ‌زنی شد كه منشا تحولات خوبی در بخش كشاورزی اين استان خواهد بود.

وی ادامه داد: پروژه‌های خوبی در بحث مربوط به بسته‌بندی، زنجيره ارزش، ‌گلخانه، آبياری نوين، شيلات و … در اين استان افتتاح شد و بخش‌هايی هم در حوزه بسته‌بندی كلنگ‌زنی شد كه می‌تواند ارزش خوبی را در بخش كشاورزی منطقه ايجاد كند.

وزير جهاد كشاورزی حمايت بی‌نظير استاندار و مجموعه مديريتی استان هرمزگان و نگاه آنان به بخش كشاورزی را يكی از ويژگی‌هايی اين استان نسبت به ساير استان‌ها برشمرد و گفت:‌ استان هرمزگان، رتبه اول حمايت اعتبارات استاني را در بخش كشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار اميدواری كرد؛ در اين منطقه كه قطب امنيت غذايی كشور است و ظرفيت بی‌نظيری در تامين نيازهای غذايی مردم دارد، بتوانيم حداكثر توانمان را بگذاريم و خدمت مناسبی را به بخش كشاورزی داشته باشيم. /روابط عمومی سازمان شيلات ايران

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت