زلزله ترکیه خللی در حمل‌ونقل دریایی ایجاد نمی‌کند

سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

از دیگر رسانه‌ها

نایب رئیس کمیته کانتینری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به زلزله ترکیه تاکید کرد: «بروز این حادثه مانند حادثه انسداد کانال پاناما مشکلاتی را در حمل‌ونقل دریایی در جهان به وجود نمی‌آورد و صرفا بنادر ترکیه برای مدتی در حمل‌و‌نقل دریایی دچار وقفه خواهند شد.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران، بر اساس گزارش سی نیوز، دکتر کامبیز اعتمادی، عضو کمیته آموزش، مطالعات و تحقیقات انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به زلزله اخیر و وقوع خسارت‌های جانی و مالی در ترکیه گفت: «پس از سال ۲۰۰۲ و با روی کارآمدن حزب عدالت  و توسعه، دولت ترکیه توانست با برنامه‌ریزی‌های جدید در سیاست و اقتصاد کلان بر مشکلات اقتصادی فائق آید و با تاسیس سازمان برنامه دولتی ترکیه برای برنامه‌ریزی‌های‌جامع ۵ ساله اقتصادی اقدام کرد.»

اعتمادی اظهار کرد: «کشور ترکیه با نهایت توان سعی در آرامش سیاسی کرد. تهدید براندازی داخلی را با کنترل عواملی چون: فاکتورهای اقتصادی، کنترل شرایط اعتصاب عمومی و همچنین ساختارهای داخلی و سیاسی مدیریت کرد و با نزدیکی به آمریکا، پیوستن به ناتو، ایجاد روابط با کشورهای همسایه دور و نزدیک، توسعه کشاورزی، توسعه منابع و … خود را به ۲۰ کشور صنعتی جهان تبدیل کرد.»

به گفته اعتمادی؛ جذب سرمایه‌گذاران ایرانی که برای خرید مسکن و تجارت از این کشور استفاده کردند از عوامل دیگری جهت پیشرفت ترکیه محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه ترکیه پس از دبی، یکی از کشورهایی است که در مسیر حمل و نقل کالاهای ایرانی به اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی نقش مناسبی ایفا کرده است، تاکید کرد: «باید درنظرداشت با توجه به میزان حادثه و درگیری دولت وقت ترکیه به نظر نمی‌رسد با توجه به بنادر فعال ترکیه، خلل بزرگی چون مسدود شدن کانال پاناما برای حمل‌و‌نقل دریایی جهان اتفاق بیفتد.»

نایب رئیس کمیته کانتینری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: «از بنادر مهم ترکیه می توان به هوپا، سامسون، ترابزون و زونگولداک در کنار دریای سیاه، اسکندورن، مرسین و آنتالیا در کنار مدیترانه، ازمیر در کنار دریای اژه، جملیک، استانبول و ازمیت درکنار دریای مرمره اشاره کرد.»

او با اشاره به اینکه بنادر کشور ترکیه به سه دسته بنادر دولتی، بنادر شهرداری و بنادر خصوصی تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: «همه بنادر استراتژیک جزء بنادر دولتی هستند. بعضی از بنادر ترکیه علاوه بر امکانات فرود هواپیمای باری و اتصال به راه‌آهن به‌عنوان یک فاکتور مهم درباره مدیریت حمل‌ونقل به حساب می‌آید.»

اعتمادی تاکید کرد: «باتوجه به فاکتورهای فوق‌الذکر و تنوع اقلیم بنادر ترکیه، به نظر نمی‌رسد که بروز حادثه زلزله مانند حادثه انسداد کانال پاناما مشکلاتی را در حمل‌ونقل دریایی در جهان به وجود آورد و صرفا این بنادر برای مدتی در حمل‌و‌نقل دریایی دچار وقفه خواهند شد.»


منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت ۵ مرکز لجستیک در مرز‌های قزاقستان تا سال ۲۰۲۶

س بهمن ۲۵ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس، وزارت تجارت و ادغام قزاقستان اعلام کرد پنج مجتمع تجاری و لجستیک صنعتی مرزی تا سال ۲۰۲۶ ساخته می‌شود. یک مجتمع تجاری و لجستیک صنعتی در منطقه ژامبیل در مرز با قرقیزستان و در منطقه ترکستان، در مرز با ازبکستان، یک مرکز بین المللی برای همکاری‌های صنعتی […]