نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران در بوشهر راه‌اندازی شد

نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران در بوشهر راه‌اندازی شد

به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات از ۲۱ استان با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، امام جمعه و استاندار بوشهر در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر راه‌اندازی شد.

استاندار بوشهر آغاز فعالیت نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران از افزایش تولید میگو پرورشی خبر داد و اظهار داشت: تولید میگو در استان بوشهر در سال جاری در مزارع پرورش میگو از ۲۶ هزار به ۳۸ هزار تُن رسید.

احمد محمدی‌زاده ادامه داد: میزان تولید میگو پرورشی در استان بوشهر امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تولید میگو پرورش در استان بوشهر با افزایش بهره‌وری به ۱۰۰ هزار تُن در آینده افزایش می‌یابد گفت: سال آینده با تکمیل چرخه ارزش میگو شامل تولید لارو، غذای با کیفیت، افزایش بهره وری، فرآوری، سردخانه‌ها و افزوده شدن یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی جدید آماده سازی شده، میزان تولید میگوی پرورشی در استان به ۴۰ هزار تُن افزایش یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین باید برای پرورش میگو به جوانان این استان واگذار شود که در این راستا تاکنون ۷۰۰ هکتار در منطقه دیلم در هفته دولت واگذار شده و ۶۰۰ هکتار اراضی ساحلی جدید در شیف غربی به ۶۲ تعاونی برتر که صاحب امتیاز بودند واگذار می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به اهمیت پرورش ماهی در قفس گفت: در مهر سال قبل ظرفیت تولید قفس‌های پرورش ماهی در دریا حدود سه هزار و ۵۰۰ تن بود، اما امروز حجم پرورش ماهی در این قفس‌ها به ۱۱ هزار تن رسیده و باید طی سه سال آینده به ۶۰ هزار تن افزایش یابد.

استاندار بوشهر گفت: صنعت پرورش ماهی در قفس برخلاف پرورش میگو به زیرساخت‌های خیلی خاصی نیاز ندارد و با توجه به ویژگی‌های خاص خلیج فارس امکان رونق این صنعت در استان وجود دارد.

وی پرورش ماهی در ساحل روستا‌های ساحلی را از جمله کار ویژه‌های استان برای سال آینده عنوان کرد و گفت: روستا‌های زیادی در حاشیه خلیج فارس وجود دارد که بیشتر صیاد هستند و به دلیل کمبود ذخایر دریا صید آن‌ها اقتصادی نیست به همین دلیل به دنبال ایجاد شرایطی برای پرورش ماهی در ساحل هستیم.

محمدی زاده گفت: در همین راستا با اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین به حوضچه‌های پرورش ماهی در ساحل امکان ایجاد صنعت پرورش ماهی در ساحل فراهم و به این صورت چهار هزار فرصت شغلی در استان فراهم می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت حمایت از توسعه طرح‌های آبزی پروری و صنایع فرآوری شیلات

پ بهمن ۲۷ , ۱۴۰۱
  به گزارش مرین‌پرس از بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات استان بوشهر اظهار داشت: در شرایط کنونی هندسه اقتصادی حاکم بر نظم نوین اقتصاد جهانی، شیلات و اقتصاد دریا پایه هم در حوزه تولید ثروت و […]