به دنبال افزایش بهره روی و اشتغالزایی هستیم| تهیه سند مسائل فناور میگو

به گزارش بازار، محمدامیر زمانی بیان داشت: ایده‌ اجرایی طرح محور امید بعد از دیدار رهبری با نخبگان در سال ۱۴۰۰ شگل گرفت.

وی گفت: با فرمایش مقام معظم رهبری، به اکوسیستم علم و فناوری کشور و توسعه مناطق کم برخوردار ورود کردیم تا تقاطع را برطرف کنیم.

دبیر طرح ملی محور امید با اشاره به اینکه حاصل تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی است که در این طرح مشارکت دارند، عنوان کرد: هدف نهایی ما توسعه اقتصاد دانش بنیان برای مردم است که هم نخبگان، هم کسب و کارها و هم شرکت های دانش بنیان را شامل می شود.

وی ادامه داد: هشت ماه تلاش صورت گرفت و سند مسائل فناور میگو نیز به دست آمد و جامع ترین سند در حوزه نیازهای صنعت میگو آماده شد و به تمامی دستگاه های اجرایی از جمله سازمان شیلات و معاون فناوری ریاست جمهوری ارسال شده و اکنون به عنوان یک نقشه راه در حوزه میگو به ثبت رسید.

زمانی با بیان اینکه در استان هرمزگان در طول پنج سال اگر طرح های پیشنهادی مان عملی شود میزان بهره وری به اندازه پنج برابر درآمد استان در سالجاری خواهد بود، بیان کرد: در سال های آتی نیز نگاه به اقتصاد دریا محور تداوم خواهد داشت و به هیچ وجه در وضعیت فعلی متوقف نمی شویم.

وی ادامه داد: چهارشنبه اولین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری امید در هرمزگان برگزار خواهد شد که از دو بخش تشریفات شامل سخنرانی های مسئولان کشوری و استانی و بخش دیگر مذاکرات تجاری رو در رو بین فناور و نهاد حمایتی شکل گرفته که برای ۳۰ مذاکره آمادگی لازم صورت گرفته و در پنج میز انجام خواهد شد.

زمانی با اشاره به اینکه بازدید از مزارع الگویی که این طرح در آن ها عملیاتی شده نیز برنامه پایانی خواهد بود، اضافه کرد: دبیرخانه طرح محور امید منابع زیادی مصوب نکرده و به هر طرحی که به دنبال انباشت سرمایه و پولدار کردن سرمایه داران باشد، بودجه تخصیص نمی‌دهد بلکه به دنبال افزایش بهره وری و اشتغالزایی هستیم.

زمانی گفت: در حال حاضر استان هرمزگان حدوداً دارای هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی بدون جزایر و ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر با جزایر است. این موضوع نشان‌ دهنده این است که استان هرمزگان قطب بسیار مناسبی برای فعالیت است.

وی ادامه داد: در آغاز طرح محور امید با بخش‌های شیلات و کشاوری و به خصوص پرورش میگو کار را شروع کردیم. زیرا در استان هرمزگان از دیرباز این دو بخش از عوامل کسب درآمد مردم بوده است و همچنین زمینه‌های فعالیت در این دو بخش بسیار متنوع است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عقب‌ماندگی تاریخی ایران در استفاده از آب دریا

س اسفند ۲ , ۱۴۰۱
به‌نظر می‌رسد دولت برای جبران بخشی از عقب‌ماندگی تاریخی ایران در زمینه بهره‌مندی از آب دریا برای تأمین آب مورد نیاز به ویژه در استان‌های ساحلی، تصمیم جدی گرفته؛ اما هنوز خروجی این تصمیمات منجر به کاهش تنش آبی از محل تأمین آب دریا نشده است. به گزارش راد،  ایران […]
عقب‌ماندگی تاریخی ایران در استفاده از آب دریا