برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تربیت دریانوردان کشور تا سه برابر ظرفیت فعلی

به گزارش مانا، مجید علی‌نازی در همایش سالانه مدیران این سازمان با اشاره به ارتقای ایمنی شناورهای مسافری از طریق انجام چهار مرحله بازرسی متمرکز، تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم حوزه دریایی سازمان در سال جاری، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و مدت‌دار برای تعمیر و به‌روز رسانی شناورهای مسافری بوده است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادرودریانوردی، با اشاره به اقدام واگذاری تمامی لایروبی ‌های نگهداری بنادر از طریق مزایده و مناقصه و انسجام بخشی به کمیته لایروبی و یکپارچگی قراردادها، بیان کرد: با همکاری بنادر شمالی کشور، حرکت ضربتی رفع مشکل لایروبی بنادر خزری کشور انجام گرفت.

معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی همچنین گفت: در سال جاری از محل تولید چارت‌های الکترونیکی دریایی، بیش از چهار میلیون یورو درآمد عاید کشور شد.

علی‌نازی از برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی با رویکرد نجات جان افراد از طریق هواپیما در دریا برای اولین بار خبر داد و گفت: در سال جاری موفق شدیم جان ۲۸ نفر از دریانوردان کشتی رو-رو را با اقدام سریع و به‌موقع نجات دهیم.

معاون امور دریایی با اعلام افزایش ظرفیت تربیت دریانوردان به ویژه دریانوردان کشتی زیر سه هزار تن نزدیک به ساحل با هدف خودکفایی و عدم نیاز به دریانوردان خارجی، گفت: در سال آینده شاهد افزایش قابل توجه ظرفیت تربیت دریانوردان تا سه برابر ظرفیت موجود خواهیم بود که تحول بزرگی است.

علی‌نازی همچنین بازنگری و اصلاح حداقل ۶ دستورالعمل آموزشی دریانوردی و چند پروژه مطالعاتی در جهت توانمند‌سازی مراکز آموزشی را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استاندار: دانشکده‌های هرمزگان در تربیت کادر صنایع دریایی موفق نبودند

ش اسفند ۶ , ۱۴۰۱
استاندار هرمزگان گفت: دانشکده‌های موجود استان تاکنون نتوانسته‌اند کادر مورد نیاز صنایع دریایی و کشتی سازی تربیت کنند و باید در این حوزه کار جدی انجام شود. به گزارش راد، مهدی دوستی شامگاه شنبه در نشست هیات امنای دانشگاه هرمزگان، ورود جدی در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه دریا […]
استاندار: دانشکده‌های هرمزگان در تربیت کادر صنایع دریایی موفق نبودند