موضوعات: اخبار دریایی

۲ فروند کشتی ساخت ایران در بندرعباس به آب انداخته شد

به گزارش مانا اسماعیل مکی‌زاده افزود: در روز‌های پایانی سال، آزمون‌های دریانوردی دو فروند لندینگ‌کرافت نوساز ۸۰۰ تنی ساخت صنایع داخلی کشور با حضور و نظارت کارشناسان اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناور‌ها و موسسات رده‌بندی داخلی با موفقیت به آب‌اندازی شد.

به گفته وی؛ این شناور‌ها مشابه هم به طول سرتاسری ۵۳ متر، ۱۴.۵۰متر عرض و دارای ۲.۲۵ متر آبخور بوده که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تکمیل و نصب تجهیزات در یکی از شرکت‌های شناورسازی داخلی توسط متخصصان و کارشناسان داخلی انجام شده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: این شناور‌ها هریک دارای دو دستگاه موتور اصلی ۸۳۰ اسب بخار و سرعت ۱۰ گره دریایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پس از صدور گواهینامه‌های فنی، ایمنی و دریایی مجاز به تردد و بهره‌برداری با پرچم کشور خواهد بود.

مکی‌زاده خاطرنشان کرد: چهار فروند شناور لندینگ کرافت دیگر نیز با ابعاد متفاوت در شناورسازی‌های بخش خصوصی شهرستان بندرعباس درحال ساخت است.

وی اضافه کرد: همچنین دو فروند کشتی خدماتی ۴۰ متری با ۱۰ متر عرض ساخت صنایع کشتی سازی بندرعباس نیز در ایام دهه فجر امسال به آب‌اندازی شد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت