درباره گربه‌های دریانورد چیزی شنیده‌اید؟

درباره گربه‌های دریانورد چیزی شنیده‌اید؟

در حالیکه امروزه حضور سگ‌ها در عملیات‌های نظامی و امدادی به یک امر عادی تبدیل شده، کمتر کسی می‌داند که گربه‌ها هم در گذشته با انسان‌ها به سفر‌های دریایی می‌رفتند.

مستندی به نام “درون ذهن گربه‌ها” که اخیراً از نتفلیکس پخش شده، نشان می‌دهد از سال ۱۹۰۰ میلادی گربه‌ها به پای ثابت سفر‌های دریایی تبدیل شدند.

تنها وظیفه مهمی که آن‌ها در کشتی برعهده داشتند نیز شکار موش و سایر جوندگانی بود که علاوه بر انتقال بیماری به خدمه کشتی، آذوقه آن‌ها در سفر‌های دور و دراز دریایی را نیز میخوردند و از همه مهمتر، با دندان‌های خود آسیب‌های غیرقال‌جبرانی به بدنه کشتی یا تاسیسات داخلی آن میزدند.

اهمیت حضور گربه در سفر‌های دریایی به اندازه‌ای بود که کاپیتان کشتی رأساً برای آن‌ها مانند سایر خدمه، کارت شناسایی عکس‌دار صادر می‌کرد و پنجه گربه‌ها را نیز مثل مهر روی آن‌ها می‌زد.

گفته می‌شود مصری‌ها اولین کسانی بودند که به ارزش وجود گربه در کشتی پی بردند و بعد از آن، انگلیس و آمریکا تا اواسط قرن بیستم از وجود آن‌ها برروی کشتی‌های نظامی و تجاری خود استفاده می‌کردند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تا ۲۸ اسفند ماه سفر دریایی به کیش ممنوع شد

ش اسفند ۲۷ , ۱۴۰۱
به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، تردد شناورهای مسافری در بنادر غرب این استان و سفرهای دریایی به مقصد کیش به دلیل شرایط نامساعد جوی تا صبح روز یکشنبه ۲۸ اسفندماه جاری ممنوع است. به گزارش راد، مرتضی سالاری – مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان – اظهار […]
انتقال آب از دریای عمان دغدغه کم‌آبی در شرق کشور را حل می کند