افزایش سفارش ساخت تانکر‌های نفتی در دو ماهه اول ۲۰۲۳

افزایش سفارش ساخت تانکر‌های نفتی در دو ماهه اول ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ بر اساس گزارش مؤسسه کارگزاری SSY با اضافه شدن چهار فروند تانکر بزرگ سوئزماکس جدید به این تعداد که در هفته اول مارس سفارش داده شد، رقم کل تناژ به ۲.۸ میلیون DWT  رسید.

بر اساس این گزارش سفارشات جدید معادل ۴۰  درصد کل تناژ نفتکش‌های سفارش داده شده در سال ۲۰۲۲ میلادی است که در سال گذشته در مجموع ۱۰۸ فروند نفتکش با مجموع ۶.۸ میلیون DWT سفارش داده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است قرارداد‌های تانکر‌های نفت در سال ۲۰۲۲ میلادی  پایین‌تر از میانگین تاریخی آن در دوره ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ میلادی بود؛ علت آن هم این است که یارد‌ها ترجیح می‌دهند نسبت به ساخت کشتی‌های حامل LNG و کانتینر اقدام کنند و کمتر رغبتی به ساخت تانکر‌های نفتی دارند.

در این رابطه باید گفت زمان تحویل نفتکش‌هایی که در سه ماهه اول ۲۰۲۳ میلادی سفارش داده شده توسط کارخانجات به بعد از سال‌های ۲۰۲۶ میلادی موکول شده است.   

در پایان این گزارش آمده است در حال حاضر کشور یونان با ارزش دارایی ۶۱ میلیارد دلار بیشترین تعداد تانکر‌های نفتی را دارا است.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریا در بنادر غربی استان هرمزگان مواج است

ش اسفند ۲۷ , ۱۴۰۱
رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دریا امروز (شنبه بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۱) به ویژه در بنادر غربی استان هرمزگان مواج است و ارتفاع موج در برخی نقاط تا ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید که از ساعت های بعدازظهر از میزان شدت باد و تلاطم دریا تا حدودی کاسته خواهد […]
پیش‌بینی جوی ۳ پهنه آبی کشور امکان پذیر شد