امداد هوایی برای حوادث دریایی در سه استان جنوبی ایجاد شد

به گزارش راد،  نشست وبینار هماهنگی با استان‌ها به‌منظور گزارش وضعیت و ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو و دبیران ستاد استانی امروز سه‌شنبه -اول فروردین ماه ۱۴۰۲ – در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

در این جلسه بوشهر، گیلان، مازندران، یزد، لرستان، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، کردستان از جمله استان‌هایی بودند که به ارائه‌ گزارش پرداختند و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به فراخور و ضرورت به طرح نکاتی پرداخت.

سید مصطفی فاطمی ضرورت اسکان اضطراری و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را طی امروز و فردا که کشور درگیر سامانه بارشی است جزو اولویت‌های ستاد سفر اعلام‌ کرد.

ارتباط با هواشناسی استان، تدبیر ویژه برای تشکیل کمیته حمل و نقل جاده‌ای و برقرار کردن کمپین‌های شصت‌سی در محورهای مواصلاتی استان‌هایی که آمار تصادفات جاده‌ای در آن‌ها بالا است از دیگر نکات مورد تاکید او در این جلسه بود.

وی با اشاره به هماهنگی ایجاد شده بین سازمان بنادر و دریانوردی و هلال‌احمر، افزود: براساس توافقات صورت گرفته امداد هوایی برای حوادث دریایی در سه استان جنوبی کشور برقرار است.

مدیرکل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی همچنین فعال کردن امدادرسانی دریایی در روزهای مواج دریا همچنین هماهنگی با جمعیت هلال‌احمر در استان‌های دارای ظرفیت طبیعت‌گردی برای کاهش و جلوگیری حوادث را مورد تاکید قرار داد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ورود سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور و احتمال سیلاب در برخی استان‌ها اشاره و بر هماهنگی با استاندار برای فعال کردن اسکان اضطراری همچنین اعلام ممنوعیت اطراق در نزدیکی رودخانه‌ها تاکید کرد.

وی‌ ابراز امیدواری کرد واگذاری میز گردشگری دریایی به استان هرمزگان، افتتاح مسیر جدید بندرعباس به جزیره هنگام و راه‌انداز اپلیکیشن دریایی منجر به رونق گردشگری دریایی شود.

حضور کارشناس سفر در صداوسیما

فاطمی در ادامه اطلاع‌رسانی را جزو نکات ضروری عنوان‌کرد و افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته با صدا و سیما کارشناسی برای انعکاس روزانه اخبار و توصیه‌های لازم معرفی شود.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزاری جلسه با معاونان وزیران دستگاه‌های عضو که به استان سفر می‌کنند را مورد تاکید قرار داد.

نظارت‌ها با اولویت رفع مشکل انجام شود/ پاسخگویی اولیه ظرف یک ساعت

یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با بیان اینکه نظارت‌ها با اولویت رفع مشکل انجام شوند، افزود: رسیدگی به شکایت‌های فوری و اضطراری مدنظر قرار گیرد. به جز مواردی که باید در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار بگیرند، ظرف یک ساعت باید پاسخ اولیه به دیگر شکایت‌ها داده شود.

هماهنگی با سایر دستگاه‌های متولی نظارت به‌منظور هدایت نظارت‌ها به سمت مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری که به صورت موقت دایر هستند و ارائه گزارشات به‌صورت مرتب از دیگر نکات مورد اشاره نقی‌زاده بود.

ستاد هماهنگی خدمات سفر

به گزارش ایرنا، پس از تجربه موفق خدمات رسانی نوروز ١۴٠١، «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» از مهرماه با عضویت ٢۵ دستگاه اجرایی با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ریاست علی‌اصغر شالبافبان معاون گردشگری کشور در محل این وزارتخانه تشکیل شده است .

فعالیت این ستاد که از ٢۶ اسفند ١۴٠١ آغاز شده است برای تعطیلات نوروزی تا ١٨ فروردین ١۴٠٢ و پس از آن تا پایان ماه مبارک رمضان برای مدیریت سفر در تعطیلات پایان ماه مبارک، فعالیت خواهد داشت.

مدیریت و بررسی وضعیت محورها و مسیرهای سفر، مبادی و مقاصد سفر، محل‌های اقامت و پذیرایی، امدادرسانی و اطلاع رسانی از تغییرات آب و هوا و وضعیت ترافیکی جاده‌ها با هدف افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران و مسافران از مهمترین و ظایف و ماموریت‌های این ستاد است که شعب آن در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور نیز همزمان با ستاد مرکزی تشکیل و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

نوروز ۱۴۰۱ با توجه با فروکش کردن ویروس کرونا و کاهش محدودیت های سفر بعد از سه سال، موج سفرهای داخلی در کشور شکل گرفت که از آن به عنوان ‌سونامی سفر» تعبیر شد، که با توجه به گزارش‌های چند روز گذشته پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال هم با حجم فزاینده سفرهای داخلی روبه‌رو شویم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهردار دلوار: زیرساخت‌های گردشگری در ساحل دلوار تقویت می‌شود

چ فروردین ۲ , ۱۴۰۲
شهردار دلوار گفت:‌ با برنامه‌ریزی صورت گرفته زیرساخت‌های گردشگری در ساحل دلوار تقویت می‌شود. به گزارش راد، یوسف توسلی اظهار داشت: ساحل بندر دلوار سالانه به خصوص در ایام نوروز میزبان مسافران زیادی از سراسر نقاط کشور است. وی از گازرسانی به ساحل دلوار خبر داد و افزود: پس از […]
شهردار دلوار: زیرساخت‌های گردشگری در ساحل دلوار تقویت می‌شود