خط کشتیرانی ژاپن به ساخت کشتی‌های کانتینری متوسط روی آورد

خط کشتیرانی ژاپن به ساخت کشتی‌های کانتینری متوسط روی آورد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت maritime-executive؛ قرار است این کشتی‌ها به سوخت آمونیاک و متانول مجهز شوند. علاوه بر آن بادگیر‌های کمانی برای کاهش سوخت بر روی آن‌ها نصب  خواهد شد.

شرکت Ocean Network Express (ONE) اعلام کرده استراتژی خود را به منظور مقابله با نوسانات بازار حمل کانتینر پیرامون گرایش به سمت کشتی‌های غول‌پیکر ۲۴ هزار teu تغییر داده و از این پس کشتی‌هایی را با ظرفیت بین ۱۳ تا ۱۵ هزار TEU سفارش داده و یا خریداری خواهد کرد.                

شرکت ONE اعلام کرده تا سال ۲۰۳۰ میلادی  بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای تجهیز ناوگان و سفارش  کشتی‌های جدید‌ی با ظرفیت  ۱۵۰ هزار TEU در سال  سرمایه گذاری خواهد کرد.

۱۰ فروند کشتی سفارش داده شده جدید شرکت ONE  توسط کارخانجات هیوندا و کشتی‌سازی نیهون کره جنوبی ساخته می‌شود؛ که در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ میلادی تحویل خواهند شد.  

بر اساس رتبه‌بندی آلفا‌لاینر خط کشتیرانی ONE با ۲۰۰ کشتی کانتینری و ظرفیت بیش از ۱.۵ میلیون TEU در رتبه هفتم جدول  کشتیرانی کانتینری جهانی قرار دارد.

در پایان این گزارش آمده است تغییرات استراتژی شرکت ONE به منظور سفارش کشتی‌های متوسط در حالی صورت می‌گیرد که گروه  کشتیرانی دانمارکی مرسک نیز تصمیم گرفته نسبت به سفارش کشتی‌های جدید  در سایز متوسط اقدام کند.

چین بزرگترین کشتی کانتینری جهان را تحویل داد

کارخانه کشتی‌سازی چین بزرگترین کشتی‌های کانتینری جهان را با ۲۴۳۴۶ TEU کانتینر ۴۰۰ متری به شرکت MSC سوئیس تحویل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل مانا کشتی MSC Irina در کارخانه کشتی‌سازی Yangzijiang چین ساخته شده و چندی پیش به شرکت MSC سوئیس تحویل شد. این درحالی است که MSC مشابه همین کشتی کانتینری را به عنوان غول پیکر‌ترین کشتی جهان در اختیار دارد. این کشتی می‌تواند ۲۴۳۴۶ کانتینر ۲۰ فوتی را حمل کند.  

MSC همچنین قبل از آن یک کشتی با نام MSC Tessa با ظرفیت ۲۴۱۱۶ TEU کانتینر از شرکت Hudong-Zhonghua Shipbuilding تحویل گرفته است.

  شایان ذکر است کشتی غول پیکر ام اس سی ۳۹۹.۹۹ متر طول و ۶۱.۵ متر عرض دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حفاظت محیط زیست خلیج فارس؛ مستلزم تردد نفتکش‌ها در مسیر مشخص

ش فروردین ۵ , ۱۴۰۲
  مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا تردد و لنگراندازی کشتی ها، نفتکش ها و شناورهای کوچک و بزرگ را از عوامل مهم آسیب ها و آلودگی های زیست محیطی در دریاهای کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون شاهد برخورد نفتکش ها و قایقهای صیادی با پستانداران دریایی […]