سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری چین در تأسیسات کانال سوئز

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری چین در تأسیسات کانال سوئز

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ این میزان سرمایه‌گذاری مورد تصویب کابینه مصر قرار گرفته و شرکت چینی Xinxing قرار است دو میلیارد دلار در کارخانه‌های آهن و فولاد منطقه اقتصادی کانال سوئز سرمایه‌گذاری کند.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: سرمایه‌گذاری چینی‌ها در کانال سوئز در حالی صورت می‌گیرد که طی یک‌سال گذشته واحد پولی مصر در برابر دلار به شدت کاهش یافته و پر‌جمعیت‌ترین کشور جهان عرب در حال حاضر با کمبود ارز مواجه است و به همین جهت برای عبور از بحران اقتصادی به سرمایه‌گذاری در کانال سوئز روی آورده است.

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت کاسکو چین نیز ۲۵ درصد از سهام پایانه کانتینر بندر عین سخنه مصر و بندر هاچیسون را در بنادر اسکندریه خریداری کرده و در آن سرمایه گذاری می‌کند.

از سوی دیگر کابینه مصر تصویب کرده شرکت China Energy پروژه مشترک تولید هیدروژن سبز را با همکاری امارات  انجام دهد که مکان آن در بندر Safaga دریای سرخ خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره‌مندی اقشار کم‌برخوردار از تور گردشگری دریایی نوروزی در بندر امام

چ فروردین ۹ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در جریان برگزاری تور گردشگری دریایی که با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و فعالیت یک فروند کشتی تفریحی از ۲۷ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، اقشار و دسته‌جات مختلف با استقبال از این امکان، […]