صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی بوشهر

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی بوشهر

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی در استان بوشهر اظهار داشت: با تداوم ناپایداری‌های جوی، برای امروز و فردا وزش باد نسبتاً شدید به ویژه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی خلیج فارس مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه روز جمعه تا بعد از ظهر، احتمال بارش خفیف باران در نواحی شمالی و مرتفع استان وجود دارد خاطر نشان کرد:  از جمعه شب تا دوشنبه هفته بعد وزش باد شدید شمال غربی پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت خلیج فارس کاملاً توفانی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان و خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از امروز تا ۱۵ فروردین ضمن وزش باد شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر تا بیش از سه متر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور با اشاره به اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس ادامه داد:  خسارت به تأسیسات و سازه‌ها در سواحل، خطر غرق شدن شناور‌ها سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی است.

وی با تاکید بر پرهیز از شنا کردن در سواحل استان بوشهر افزود: خطر غرق شدن شناگران از دیگر مخاطرات هشدار دریایی نارنجی است.

وی با تاکید بر لغو تمام تردد‌های دریایی اعم از گردشگری و صیادی گفت: از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی استان بوشهر پرهیز شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی بندر امام برای تخلیه و بارگیری همزمان ۱۰ فروند کشتی اقیانوس‌پیما

چ فروردین ۹ , ۱۴۰۲
به گزاش خبرنگار مانا، بهروز آقایی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴ پست اسکله با قابلیت پهلودهی همزمان ۱۰ فروند کشتی پاناماکس در بندر امام، آماده ارائه خدمات می‌باشند، از تجار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های این بندر نسبت […]