استان هرمزگان پذیرای بیشترین حجم مسافر و گردشگر دریایی نوروز

به گزارش مانا،  “نادر پسنده” روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بنادر و مراکز گردشگری مرکز استان پیرامون آخرین وضعیت ترددهای دریایی در بنادر کشور و استان هرمزگان به عنوان مهم‌ترین گستره دریایی ایران افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی برای سه میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی در هرمزگان، تاکنون حدود ۲۵ هزار شناور مسافری و ۴۸ هزار شناور تفریحی تردد داشته است. 

وی با اشاره به جابه‌جایی بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان بیان کرد: در این مدت میزان تردد خودرویی به جزایر خلیج فارس ۹ درصد و سفرهای دریایی و گردشگری نیز حدود پنج درصد رشد داشته است. 

 سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با توجه به اینکه با تلاش همه همکاران و تعاملی که بین ارگان‌های دریایی وجود دارد و تیم‌های امداد و نجاتی که در منطقه مستقر هستند تا به امروز هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

وی گفت: استان هرمزگان قطب مسافری و گردشگری کشور در حوزه دریایی است و تمامی سفرهای دریایی خودرویی که با استفاده از لندینگ‌کرافت‌ها شکل می‌گیرد، مربوط به این استان است.

 پسنده ابراز کرد: سفر لذت بخش در واقع سفری است که به سلامت و ایمن برگزار شود و این ایمنی تنها با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی و تعامل و همکاری مردم و مالکان شناورها محقق شده است. 

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن آرزومندی ادامه سفرهای شاد و ایمن برای مسافران و گردشگران گفت: امیدواریم مردم با خاطرات خوبی از دریای خلیج فارس به خانه هایشان برگردند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رنجی که از خلأ آموزش دریایی می‌بریم

پ فروردین ۱۰ , ۱۴۰۲
از دیگر رسانه‌ها دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران چالش‌ها و مشکلات عمده کسب‌و‌کار دریایی را در سال ۱۴۰۲ تشریح کرد و گفت: «خوف آن می‌رود که اگر نتوانیم منابع انسانی خود را به علوم روز مجهز کنیم، آسیب‌پذیری‌های ما بیش از آن چیزی که الان هست، شکل بگیرد […]