باید طی ۵ تا ۱۰ سال شاهد تحول در حوزه دریایی و بندری باشیم

نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حداکثری بخش خصوصی در بنادر کشور، گفت: باید طی ۵ تا ۱۰ سال آینده شاهد تحول در حوزه دریایی و بندری باشیم.

به گزارش راد، صدیف بدری ، درباره همراهی مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون عمران با سازمان بنادر به منظور توسعه دریایی و بندری کشور و نیز تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصاد دریامحور حاکی از اهمیت ویژه اقتصاد دریا و حمل و نقل دریایی است.

وی ادامه داد: ایران از نظر جغرافیایی، نقطه سوق‌الجیشی منطقه و خاورمیانه به شمار می‌رود و در شمال و جنوب کشور به دریا، دسترسی داریم و باید بتوانیم از ظرفیت‌های فوق‌العاده دریای خزر، دریای عمان و خلیج‌فارس به خوبی استفاده کنیم.

نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی و اقتصاد دریامحور نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری هستیم، عنوان کرد: با توجه به نیاز کشورهای همسایه، کشورهای آسیای مرکزی، اروپا، چین، هندوستان و  پاکستان ضروری است و در حوزه حمل‌ونقل دریایی بیش از پیش باید شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باشیم.

بدری با بیان اینکه خوشبختانه طی ۴۳ سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دریایی و بندری صورت گرفته است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای کشور در حوزه دریایی و بندری نیازمند برنامه‌ریزی مدون، تکنولوژی روز و تجهیزات مدرن هستیم و مقام معظم رهبری نیز به حق اهمیت توسعه اقتصاد دریامحور را تبیین کرده است.

وی افزود: فعالیت هرچه بهتر در بخش تجاری، صنعتی، گردشگری و مسافری دریایی، پتروشیمی، صنایع تبدیلی، فولاد و…در سواحل مکران و دریای خزر می‌تواند موجب بهبود وضعیت حمل‌ونقل دریایی کشور شود و با توجه به کمبود آب در مرکز کشور امیدوار هستیم که شاهد انتقال فعالیت‌های صنعتی و تولیدی به نوار ساحلی باشیم.

نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در لایحه و مجلس نیز در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه با دقت و توجه بیشتری عمل کنند و از نظرات کارشناسان خبره به بهترین شکل بهره ببرند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خرید بندر راهبردی سالیانکا از سوی ایران راه مطمئن برای توسعه روابط با روسیه

چ فروردین ۳۰ , ۱۴۰۲
به گزارش روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران “سیدکاظم جلالی” سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل روسیه (ترانس راشا) با بیان اینکه روابط تجاری ایران و روسیه روز به روز رو به افزایش است گفت: روابط دو کشور ایران و روسیه روز به […]